TV Golica
Ponedeljek, 25. avgust 2008Kadarkoli prižgemo televizor in preklopimo na TV Slovenija, se ne moremo načuditi, koliko in kakšne posnetke iz zaprašenih arhivov vrtijo dobesedno vsak dan. Očitno je TV Slovenija ugotovila, da je edino, kar ljudi domnevno še zabava, program iz arhiva in raztegovanje harmonik. Resda je poletje, a tudi v teh mesecih prav vsako gopodinjstvo prispeva približno deset evrov vsak mesec za nacionalni program.
Da je televizija po petdesetih letih pristala tako nizko, ne čudi nikogar. Bolj nas mora skrbeti, da kljub petdesetletnici javnega zavoda polovica zaposlenih še vedno nima ustrezne izobrazbe. Če mene vprašate, ki sem tam ustvarjal vsaj deset let, lahko rečem, da se je njihov okus ustavil nekje leta 1975. Temu primerne so tudi špice, scenografije in celostna podoba oddaj. Kičasto, nemoderno, netelevizično in predvsem brez enovite podobe. Celostna podoba nacionalne televizije še najbolj spominja na za silo zbite kolibe ljubljanskih vrtičkarjev.
TVS je že zdavnaj pozabila na svoje poslanstvo, torej na kulturno izobraževanje državljanov in čimbolj raznovrsten program tudi za ožje segmente gledalcev. Kako beden odnos ima nacionalka do kulture, je videti že po tem, da kulturne vesti pridejo na vrsto šele okrog enajstih zvečer — po Odmevih, športu in vremenu. Pa še takrat so vesti tako duhamorno zapakirane, da jih razen redkih posameznikov nihče več ne gleda. Tudi kulturne odaje razen Osmega dneva so na programu enkrat mesečno, tako da se gledalci za nič na svetu ne morejo zapomniti, kdaj se lahko vsaj za silo informirajo o kulturi.
Da ne bo pomote: nočem povzdigovati Pop TV, ki se mi zdi ravno tako škodljiv element kot nacionalka, toda priznati jim je treba vsaj to, da je njihov dnevnik bolj dinamičen, bolj senzacionalističen, pa vendar bistveno bolj televizičen kot nacionalkin. Podobno je z rednimi tedenskimi odajami. Ne vem, po kaki logiki uspe Slaku vsak teden skupaj spraviti Trenja, nacionalka pa nam Tarčo servira le vsak mesec. Oddaja je mrtva, če ni prikazana vsaj v tedenskem ciklusu.
Produkcija dokumentarcev je skromna in nezanimiva. Pa bi lahko bilo tudi drugače, saj TVS premore kopico zelo zanimivih posnetkov v svojih arhivih. Toda kdo bo vse to pregledal, sortiral in zmontiral? Pa je tem kolikor hočete.
TVS je zapravila priložnost, da stopi v korak z časom, ko je razsula takratni Studio Ljubljana. Kakih petdeset sodelavcev je v najboljših letih delalo oddaje vsak dan. Spekter je bil tako širok, da bi lahko v nekaj letih prevzeli celotni drugi program. A to ni dišalo televizijskim šefom in desnemu predsedniku sveta RTV Rudiju Šeligu, zato so Studio Ljubljana ukinili. Ostal je zgolj Studio City. Seznam ljudi, ki so sodelovali pri Studiu Ljubljani, danes zveni kot slovenski who is who: Tomaž Perovič, Zvezdan Martič, Špela Šipek, Jonas Žnidaršič, Igor Vidmar, Bojana Leskovar, Ervin Hladnik Milharčič, Katja Škoberne, Jure Longyka, Nada Vodušek, Peter Vezjak, Iztok Aberšek, Leon Magdalenc, Marcel Štefančič, Igor Žagar, Vlasta Jalušič, Sašo Podgoršek, Igor Zupe, moja malenkost …
TVS se je takrat s podporo politike odpovedala konkurenci in zdravi tekmovalnosti znotraj hiše in se začela primerjati z komercalko. Takrat je bil zasejan najhujši nesporazum, ki se danes še poglablja. Nacionalka nikakor ne bi smela biti slepo odvisna od ratingov, temveč od kvalitete programov. Današnja perspektiva je še bistveno slabša, saj je nacionalka zgolj orodje v rokah politike, njen program pa je vedno bolj podoben gasilski veselici. V predvolilnem času bi kak ozaveščen novinar vendar lahko povprašal kakšnega politika, kako si predstavlja rešiti osrednjo nacionalno inštitucijo pred popolno devalvacijo pred gledalci.
Dobra nacionalna televizija predpostavlja tudi bistveno višjo izobrazbo vseh državljanov in visok kulturni nivo. Če se bosta tako leva kot desna politika ogibali jasnim odgovorom, nam mora biti jasno, da jih izobraženost in razgledanost ne zanima — ali po domače, da jih bolj zanima manipulacija z gledalci kot pa pluralnost različnih mnenj. V tem pa je vendar srž demokracije.
Objavljeno v Ponedeljek, 25. Avgust, 2008 ob 09:27 v kategoriji miks.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.


25. Avgust 2008 ob 09:53
jep. skrajni čas da začnejo Košakove filme vrteti (24/7).
Nisem vedel da vleče TVSLO v obljubljeni deželi -Berlinu (no ja satelit že), oz. da ima vaše presvetlo visočanstvo sploh čas gledat TV.
ps. drugače pa se tokrat celo moram strinjati z (večino) napisanega
25. Avgust 2008 ob 09:58
Po imenih vidim da je bil Studio Ljubljana itak kopija Studia City. Drugače pa je prav, da na nacionalka ni lokalna televizija Ljubljane. Želim ti, da se po spremembi oblasti kaj spremeni na RTV, ampak se ne bo, ker je že 50 let tam ista banda.
25. Avgust 2008 ob 10:18
andrej.. pa saj ni tako hudo no
– se hujse je..
sedaj so bile olimpijske igre in ni bilo casa, da bi ljudje opazili to “sranje”, ki ga placujemo vsak mesec..
ampak poanta vseh teh oddaj na tv sploh ni tako slaba.. mogoce nam zeli “kdo” sporociti (subliminalno), da se vracamo v case, ko so obstajale stoenke v vseh barvah, ce je bila ta barva bela, ko so obstajale samo startaske, dve vrste kruha, ena politicna opcija, itd..
namrec vse ostalo bo kmalu “povprecnemu” slovencu nedostopno..
takle mamo pri nas
25. Avgust 2008 ob 10:21
solata obratno, studio city je nastal iz studia ljubljana
25. Avgust 2008 ob 10:56
Živ obup, nacionalke nisem gledala že 2 meseca, kadar preklopim,
me zvije v trebuhu. In zakaj jih za ta čas plačujemo, ko niso delali drugega kot brskali po arhivu ??? Mater bi jim privoščila enga privatnega lastnika!!!
25. Avgust 2008 ob 11:21
Pri nas imamo Tv prižgano samo še za background noise. Tako kot včasih radio. Če hočejo eni narodnjake tudi prav, samo a je lahko pol kakšen dober film ob 22.00? Evropski, neodvisni? Eni radi gledamo take!
25. Avgust 2008 ob 14:21
Pa glasbene oddaje? Kaj pa je to? Včasi so ble, pa še v živo si lohk igral! No se motm, sej glasbe je na pretek, 50 let stare! Pardon.
25. Avgust 2008 ob 14:42
Nacionalka vedno globje tone v to narodno-zabavljaško sranje. Sam si pogledam “v živo” samo še kak tuj dokumentarc, vse ostalo, kar me zanima (kulturne oddaje, zanimivi intervjuji) pa po internetu.
25. Avgust 2008 ob 14:50
Andrej,čestitam!
Najprej zato, ker nisem v celotnem prispevku niti enkrat zasledil imena J.J.Drugič pa, ker se prvič odkar prebiram tvoj blog skoraj v celoti strinjam s teboj. Poročanje o kulturnih dogodkih je v naši deželi resnično porazno. Kultura, ki je na sporedu po Odmevih je zanimiva za kakšnega vratarja, ki si krajša čas z gledanjem televizije ali za staro mamo, ki se je že popoldan naspala in plete pozno zvečer nogavice za vnuke. Za veliko večino navadnih delovnih ljudi ( ki poleg kidanja gnoja radi prisluhnejo tudi kakšni kulturni novici-napisano v stilu M.Črnetića ) je zadeva prepozno. Bolje bi bilo, če bi bila ista oddaja na sporedu takoj po Dnevniku. Mislim, da bi se dalo tistih nekaj minut, kolikor je sedaj namenjeno obveščanju o kulturnih dogodkih nekako spraviti v skupni čas oddajanja TV. O izobrazbi zaposlenih na nacionalki pa bi se dalo napisati veliko. Ko je prišla na oblast sedanja vlada, ki ji ti ne namenjaš veliko lepih besed se je začel odvijati proces, ki je temeljil na tem, da bi bila funkcija in delo, ki jo posameznik opravlja pogojena z ustrezno izobrazbo. Nekateri so v tem videli zgolj in samo-čistke nove garniture.
Še komentar na Pitbossa, ki omenja Berlin. V mesecu juniju sem obiskal prijateljico v Berlinu. Dobila je vabilo slovenskega veleposlaništva na koncert Slovenskega okteta. Koncert, ki se ga je udeležil precejšen deldiplomatskega zbora držav, ki imajo svoja veleposlaništva v tem mestu je bil enkraten. Za našo državo odlična promocija. Vprašaj, koliko ljudi v Sloveniji ve za ta dogodek.
V tokratni kolumni me moti le naslov. Kaj pomeni v svetovnem merilu skladba Na Golici verjetno veš. Zato mislim, da s stanjem na naši nacionalki nima nič skupnega.
25. Avgust 2008 ob 15:14
Spet podpišem vsak odstavek posebej. Moram priznat, da me je presenetila omemba Rudija Šeliga v takšnem kontekstu. O tem bi z veseljem izvedela še kaj več, kar se tiče te njegove fuknkcije in delovanja … njegove utemeljitve itd., a verjetno itak ne obstaja. Kljub vsemu sem ga imela za človeka bolj širokega duha.
Kar se tiče oddaj, je dejstvo, da je v smislu moderniziranosti in gledljivosti Studio City daleč najbolj spredaj. Obetavna se mi je zdela tudi oddaja Peti element (potem, ko je razpadel koncept iste četverice gostov seveda). Zanimivi pogovori, ki jih je Čar zelo zgledno vodil. Znal je presodit kdaj se gostu ne skače v besedo in kdaj je čas, da se postavi relevantno zanimivo vprašanje. Prispevki in intervjujčki vmes so bili odlična popestritev. Obstajal je pa kiks z glasbeno podlago. Čeprav cenim Leonardija zelo, je bil tisti meditativni preglasen bingl bongl izredno moteč za sledenje pogovoru. Z begajočo neposrečeno inovativno kamero pa živceparajoča kombinacija. Oko, nos in prizori skozi neke luknje s tisto glasbo so bili razlog, da skoraj ni bilo več možno oddaji sledit brez pesti persenov. Brez potrebe nevrotično za popizdit! No, ampak pričakovala sem, da bo oddaja s časom naredila nekaj popravkov in se še dopolnila v pestrosti, ne pa ukinila. Spet brez nadomestila. Škoda, škoda!
25. Avgust 2008 ob 15:22
@cukpozavner:
Naslov se mi zdi naravnost odličen! Odvisno od tega, kako si nekdo predstavlja pomen skladbe Na Golici v svetovnem merilu. Ali nas je zajebala v slovesu do konca in naprej ali dejansko postavila na mesto preboja z uglednim materialom, ki zgovorno ovekoveči narodono identiteto. Nekoč sem srečala celo nekega Angleža, ki je prepoznal Na Golici, ko se je rolala ob nekih štantih. Pripomba je bila zelo interesantna. Označil jo je za avstrijski hit za gastarbajterje in se čudil, zakaj jo navijamo sredi veselega decembra. Bilo mi je nerodno.
25. Avgust 2008 ob 15:34
Rudi {eligo je bil predsednik sveta RTV in je bil glavni pri razsuvanju Studia Ljubljana, ;e[ da je preve; levičarski. Seveda ob asistenci TV šefov, ki jim je šel ta program na živce. Danes pa imamo bolj desničarsko TV in se jasno vidi, da razen goveje glasbe ni kaj gledat. Če se mene vpraša bi namesto dvakrat vremena imel petminutni kulturni blok, čisto enostavno poimenovan kulrura, ne pa magnet. Sicer pa me veseli, da se enkrat skoraj vsi strinjate z menoj.
25. Avgust 2008 ob 15:46
Zanimivo, koliko se jih tokrat strinja s Košakom. Samo, da ni kritiziral Janše!
Pozabili pa so, da je narodnjaška kulturna struja, pravzaprav Janševo intelektualno jedro, ki je ustoličilo to in takšno televizijo.
25. Avgust 2008 ob 15:50
Zanimivo,
koliko se jih tokrat strinja s Košakom. Samo, da ni kritiziral Janše. Ob tem so pa čisto pozabili, da je narodnjaška kulturna struja, ki je ustoličila takšen program, pravzaprav Janševo intelektualno jedro.
25. Avgust 2008 ob 16:10
To ti delaš reklamo za kabelski kanal TV Golica? Zakaj v naslovu ne uporabiš konkurenčnega kanala TV Petelin ali TV Čarli?
25. Avgust 2008 ob 16:33
@simonarebolj:
Zanimivo.Tudi jaz imam izkušnjo z Angleži. Ko sem pred leti gostoval v Londonu, kmalu po tem, ko je BBC objavil tisto znamenito lestvico o skladbah, ki so se največkrat vrtele po radiu sem pri nakupovanju CD plošč naletel na prodajalca, ki je bil še pred nekaj leti nosil frizuro pokonci. Po šablonskem vprašanju “od kje pa si” in moji omembi Slovenije je rekel: oo,ej HDF is Avzenik? Zdelo se mu je genialno, da pride na tako lestvico človek , ki razteza meh. Nisem kakšen velik ljubitelj te glasbe, pa vendar..
Ni mi bilo nerodno!
25. Avgust 2008 ob 16:56
Osebno bom na letošnjih volitvah podprl vsakega, ki bo uvedel smrtno kazen in jo najprej izvršil nad Brankom Grimsom. Počasi.
25. Avgust 2008 ob 17:25
Hahaha :> ja res … zdej bodo oboogateli nad tabo..
25. Avgust 2008 ob 17:55
@Košak:
Hvala za pojasnilo.
@cukponzaver:
Se opravičujem, ampak ne morem si kaj … Izjava, kako se je nekomu zdelo genialno, da pride na lestvico človek, ki razteza meh, izzveni žal tako, kot bi raztezanje meha pomenilo zaostalost in uvrstitev na lestvico silen čud, da se je zaostalemu uspelo prebit v šolo, med normalne. Po eni strani genialno, po drugi, v tem kontekstu, pa spet žaljivo.
25. Avgust 2008 ob 19:55
Roko na srce: v zadnjih 10 letih je TV SLO samo še nazadovala. Sprašujem se, kako je mogoče, da smo zadnjih 10 let vsako nedeljo zvečer gledali “Mariota”, ki se je izpel že po nekaj letih; vsak večer ista kompanija. Športni program: odkar je prišel Bergant, poslušamo o slovenskih športnikih in podpori slovenskemu športu, medtem ko so mednarodni šport skorajda ukinili. Kje so domači kvizi, ideje, ki bi pokazale, da Slovenci še premoremo kakovostne oddaje; izobraževalne oddaje, dobra omizja, sredini odlični filmi tedna, dokumentarci, ne samo o živalih…? Nacionalna TV naj bi igrala v našem prostoru povezovalno vlogo s tem, da pokriva vsa področja življenja. Vodilni bi se morali vprašati, kdo danes dejansko še gleda TV, ne samo, da ga imamo prižganega, da nam pač “nekaj sveti”.
25. Avgust 2008 ob 20:25
—–škoda, ker te Šeligo ne more več slišat, al pa mogoče bolje, saj mu ne sežeš dalj od maleulusa na gležnju;
25. Avgust 2008 ob 21:04
Zakaj nisi kritiziral še TV Pivo? Da bi imel še Radoslav kaj od tega. In spet podpisovanje Simone, sick.
25. Avgust 2008 ob 21:44
a dej ta košak je bedak! se opravičujem če sm ga užalil ampak ta trenutek lepše besede ne najdem… Prvo kot prov so njegovi filmi beda (povsem nefilmistični če on pravi oddaji netelivzična),drugo kot drugo pa so oddaje na rtv postale dosti bolj kvalitetne kot pred nekaj leti… V glavnem naj košak poskrbi za vsaj en dober scenarij ali pa eno dobro režijo potem pa komentira.
25. Avgust 2008 ob 23:20
@simonarebolj:
Verjetno se nisem najbolje izrazil. Bivšemu pankerju ni šlo v račun, kako je mogoče, da se človek, ki igra harmoniko po BBC-jevi lestvici kosa in celo prehiti takšna imena kot so The Beatles in Stonsi. Verjetno še ni slišal za Frankia Yankovica, ki je z harmoniko v ZDA prodal 30 ( trideset ) miljonov plošč in dobil leta 1996 Grammy-ja.
25. Avgust 2008 ob 23:21
Na svojo frendico Jožico Brodarič si pozabil, ko si našteval…
26. Avgust 2008 ob 00:03
Ma jih je bilo še bistveno več, ne bi mogel vseh našyeti…
26. Avgust 2008 ob 08:56
RTV je povozil čas. V soboto zvečer, ko bi si človek rad ogledal kakšen dobr film oni predvajajo filharmonijo iz 90-ih let!!! In to v prime time-u!!! Adijo pamet! Da ne govorim v popoldanskih urah, ko gledamo 2-3 ure dvojezičnega programa.
Mi pa še naročnino za to plačujemo!!
26. Avgust 2008 ob 09:11
@Igor
Katere tablete pa ti jemlješ oziroma katere si pozabil vzeti, da se ti zdi RTV program boljši kot pred leti? Tudi jaz bi jih probal namreč, očitno ti povsem spremenijo realnost… Dobro plačam….
26. Avgust 2008 ob 10:41
Če si deset let tudi sam tam ustvarjal, bi moral biti ponosen na svoje delo, ki ga sedaj, kot praviš sam, “vlečejo” iz arhiva, ali pa je le možno, da tudi na to nisi ponosen?
Levica, desnica, sredinci, komu mar, vsak skuša na svoj način oprati ljudske možgane in umetnost je vedno služila politiki in ne obratno, edini problem, ki nastaja pri umetnosti je ta, ali je umetnik pristaš levice ali desnice. Zatorej desni umetnik v času vladanja levice strada in obratno, kulturni nivo pa se nikoli ne ravna po sebi, pač pa po oblasti.
26. Avgust 2008 ob 10:51
@igor: “drugo kot drugo pa so oddaje na rtv postale dosti bolj kvalitetne kot pred nekaj leti…”
a mi lahko nastejes dve.. ups.. ena bo dovolj.. hvala!
26. Avgust 2008 ob 11:05
Naši televizijski šefi so dopostniške dneve sigurno preživljali v tujini in to sigurno ne nekje v Mandžuriji temveč na zahodni pollobli,tudi TV so tam gledali pa upam da so se tudi kaj malega tam naučili /od gledanja/ , upam da niso nazaj domov prinesli samo zagorelo kožo.
26. Avgust 2008 ob 11:08
@had: ti pa zgleda nimaš tvja pržanga pa bi vseen rad izpadel pameten tut na to temo?
dj pržgi kdaj trojko. košak, ki bi mu ob programu trojke, saj stalno ponavljajo prežvečene partijske kongrese, moral prhajat, se, začuda, pritožuje, da je program slab…
res je nekaj nrobe z levico v tej državi, če še sama sebe ne prenese več.
26. Avgust 2008 ob 11:12
Sakir
Žal ne vlečejo mojega dela ven iz arhiva. Bi pa kakšno odajo mirno lahko zavrteli, saj so krepko izstopale iz takratne produkcije in redno osvajale Viktorje. Se še spomniš Videošpna z Jonasom, pa Poglej me, pa Res je z Mišo Molk, pa še bi se našlo.
Ikari
A po tvojem sem jaz komunist ali kva? Dej zresni se.
26. Avgust 2008 ob 11:18
@ikari: ce se pravilno spomnim, je desnica takoj na zacetku mandata zacela govoriti o trojki, kjer bodo parlamentarni prenosi v zivo.. uspelo jim je po treh letih in pol (oz. se malce vec).. in ja, ker imam kabelsko televizijo, kjer ni trojke vkljucene v program in placujem tv narocnino, lahko seveda povem svoje mnenje.. ali pac ne?
pametovanje? hmm.. le kdo pametuje v zadnjem komentarju, kajne?
26. Avgust 2008 ob 15:13
Tekma,Polnočni klub,Vroči stol (mogoče Vodušek pristranski), Dnevnik boljši,tudi Odmevi pa Studio City,… Dosti je oddaj ki so zanimive! Ampak vi ki kritizirate vidite samo slabo. No s tem vsaj dokazujete da ste “tapravi” Slovenci! Samo pljuvate po vsem kar je možno. Ko pa enkrat teh oddaj ne bo in boste gledali “čisto sranje” bo pa spet jok in to še večji! Mogoče vam bo pa to všeč ker vidim da ste čisto negativni. Ok ne rečem da na pop tv in a kanalu ni dobrih oddaj. Trenja so odlična! Da ne govorim o As ti tud not padu. Na RTV so bile tudi oddaje ki so bile poden ampak je bila njihova življenska doba kratka. Če pa iz tega stališča gledaš pa na pop tvju ni neke stalne oddaje. Na kanalu a pa sploh ne.
Tako da vam dam nasvet da ne vse popluvat in da v oddajah poiščete pozitivno stvar. Isto je s slovenskim nogometom ki ga pluva vsak ki ima 5 minut časa… Pa le ni vse tako črno… Ampak to je druga tema.
Košak pa bolje da ne ustvarja oddaj ker bi se stopnja samomorilnosti v Sloveniji takoj povečala za 5%.
26. Avgust 2008 ob 17:46
@Igor:
Pamet v glavo in Slovenski pravopis v roke, Si že slišal za vejice?
26. Avgust 2008 ob 20:17
Ko ni drugega za povedat pa “pamet v glavo”. To bi jaz vam lahko povedal. Glede vejic pa brez skrbi. Namerno jih nočem pisati.
26. Avgust 2008 ob 20:24
Vladna koalicija pač mora dokazati svoje napovedi ob pompozni napovedi Grimsovega zakona da bo program nedvomno cenejši in boljši.Kot so takrat trdili, da je naročnina cenejša zaradi majhne inflacije, so jo s povečanjem inflacije uspešno podražili, za izboljšanje programa pa so začeli ponavljati desetletja star program. Tako je sedaj program boljši in butalci radi plačujemo povečano naročnino samo da nam v Butalah ne bi več prikazovali “Grimsovih ” pravljic. Za uresničitev tega cilja pa bomo lahko največ storili butalci sami na volitvah !
27. Avgust 2008 ob 10:52
“Kot so takrat trdili, da je naročnina cenejša zaradi majhne inflacije, so jo s povečanjem inflacije uspešno podražili.”
Če je inflacija večja, je naročnina za RTV realno kvečjemu nižja (razen, če se jo podraži).
27. Avgust 2008 ob 13:29
Očitno plačujemo naročnino za arhivarje..he, he
27. Avgust 2008 ob 22:34
Brafo Košak, le tako naprej, ko pridemo na oblast, boš lahko režiral Košakovo gostilno.
1. September 2008 ob 18:23
pizdomatrno – kadarkoli preklopim na TV SLO 1in 2 je muzikantenštadl – pa niso več normalni, to je pa že posiljevanje.
13. Marec 2009 ob 11:41
Prekrasno je napisal g.Košak ali morda kdo bi se tudi lahko
spomnil na kaj tašnega teksta.
13. Marec 2009 ob 11:43
Se popolnoma strinjam z g. Košakom. Je edini človek,
ki se vsaj zavzel za TV, ki imajo resnično kulturno-
glasbeni program. . .
L o j z e !!!