Malo morgen

Četrtek, 14. avgust 2008

Očitno si časnik Finance zelo želi, da bi bila po volitvah sklenjena velika koalicija med SD in SDS. A jasno je, da Pahor ni padel na glavo, da bi se spečal s stranko, ki ga blati po svojih časopisih in katere politika je vse kaj drugega, kot si sam zastavlja za prihodnost Slovenije. Janša pa kot že tolikokrat prej kaže svoj pravi obraz: najprej te popljuva, potem pa se nasmiha najširšemu krogu volilcev. S svojo politiko sproščanja, obvladovanja, podjarmljanja in uravnoteževanja si je zapravil možnosti, da bi s komerkoli na levi še lahko sklenil koalicijo.

Janša izrabi prav vsak demokratični postopek, da ga spervertira do kraja — vse v skladu z maksimo, da cilj posvečuje sredstvo. Predsednik DZ vseskozi usmerja parlament v prid vladi in kot po pravilu presliši prav vsako opozorilo opozicije. Ravno tako deluje vladajoča koalicija: vse je podvrženo volji vrhovnega vodje. Če pa že pride do nesoglasij, se ta odkupi s kravjimi kupčijami. Eklatanten primer kravjih kupčij je politika DeSUS-a, ki s pridom izkorišča takšno politiko in si vedno izbori kakšen odpustek za upokojence. Zato ne čudi, da se DeSUS tako trdno drži v sedlu in da klovnu Erjavcu popularnost samo raste.

Čisto drugače je z Bajukovo NSi, ki izgleda kot rezervna Janševa konjenica in je na tem, da na volitvah izpade iz parlamenta. Bajuk zvesto sledi vsaki želji Janše in je z neprepoznavno držo praktično uničil stranko. Zato ne čudi, da se mu je zgodila KDS. Pričakujemo lahko še kak prestop — še zlasti, če bi prve javnomnenjske raziskave pokazale KDS boljši rezultat od NSi. To ni težko, saj se ta že nekaj mesecev vrti okoli enega odstotka.

Precej drugačna zgodba je spet SLS, kjer je jasno, da je Bojan Šrot kot brat največjega tajkuna — poleg Pahorja — glavna tarča protitajkunske vojne. Edina rešitev za njihov preboj v parlament je dobro razvita mreža županov, ki jih stranka še ima. Precej jasno pa je, da Šrot — če vemo, da se Janša do njega obnaša bolj sovražno kot do opozicije — nima prav velike volje ponovno sodelovati v koaliciji.

Janši ostane na desnici kot resen partner le Jelinčič. A tu je zagata velika. Kdorkoli špekulira z Jelinčičem, si lahko nadeja usode Schüsslove vlade, ko je medse sprejel Haiderja — torej bojkot celotne Evrope.

Precej boljše karte ima v roki Pahor, saj nikoli ni deloval izključevalno in se šel umazanih medijskih kampanj proti nasprotnikom. Za razliko od Janše tudi nima avtoritarnih želja, da bi obvladal vso Slovenijo in delil ljudi na naše in na sovražnike. Glavni očitek Pahorju je, da ni dovolj kompetenten za vodenje vladanje. Ta se mi zdi precej bosa in škodljiva teza, saj predpostavlja, da se predsednik vlade mora spoznati prav na vsa področja. Sam mislim, da je bistveno bolj zdravo, da je predsednik vlade premišljena oseba, ki posluša prav vse predloge in se potem odloči. Mar ni bila vsa enigma in politična taktika pokojnega Drnovška ravno v tem, da je vse poslušal in se po dolgem premisleku odločil?

Kako drugače od Janše! Ta razglaša vse, ki nasprotujejo njegovemu mnenju, za “tako imenovane strokovnjake”, če že ne za petokolonaše. Ekonomisti so že zdavnaj opozorili na gospodarske kazalce in možnost inflacije, a te vlade niso mogli prepričati. Za to vlado je vedno kriv nekdo drug: enkrat trgovci, drugič tajkuni, tretjič … — saj ni važno kdo, samo ne mi. Danes, ko je jasno, da ekonomsko morje ni mirno in da so valovčki postali grozeči val nazadovanja, pa se Finance na veliko vključujejo v predvolilni boj z idejo velike koalicije.

Velika koalicija ne bi bila samo prevara volilcev, temveč tudi kontinuirano zatiskanje oči pred realnimi problemi družbe in izzivi prihodnosti. Ne gre samo za nasprotovanje Janši kot osebi, temveč za odkon od njegovega načina vladanja, ki je kilometre daleč od resne in odgovorne demokracije. Gre za odklon od politike, ki posega prav v vse podsisteme družbe in ki prav po komunistično čisti pred sabo vse, kar ideološko ne odgovarja revoluciji z desnim predznakom.

Janša je zapravil možnost sklepanja širših koalicij ravno s svojo politiko izključevanja, Pahor pa še ne. Sicer pa se bodo volilci odločili po sistemu, ali danes živijo bolje ali slabše kot pred štirimi leti. Odgovor je verjetno na dlani, da večina živi bistveno slabše. Za to mora prevzeti odgovornost Janša, ne pa porazdeljevati krivico med vse stranke. Zatorej je velika koalicija le puhel sen novinarjev Financ, pa tudi nevaren manever zamegljevanja politične odgovornosti. Med to vlado je zaradi gradnje avtocest javni dolg narasel za 15 milijard evrov, to pa je približno toliko, kot je znašal dolg ranjke Jugoslavije do tujine. In gospôda, tista država je zaradi tega tudi propadla! Zatorej malo morgen, velika koalicija. Prevzeti bo treba odgovornost, ne pa blefirati.

  • Share/Bookmark
 

Objavljeno v Četrtek, 14. Avgust, 2008 ob 15:02 v kategoriji miks.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.

67 komentarjev na “Malo morgen”

  1. jaka pravi:

    eh ja, janša in pahor bosta v koaliciji. to sem res vsaj 70% prepričan
    od levakov je le pahor tako glup, da se bo pustil naštimat v kaj tako norega – janša bo pa dobro pogruntal in mu dal njegovi samovšečnosti ustrezno mesto, kjer ne bo mogel škoditi in predvsem moral biti tiho glede dnevne politike. recimo zunanji minister ali predsednik parlamenta.
    to je itak pahorjev skrajni doseg, saj žal razen tega, da zna biti lep še ni kaj pokazal.

    in res najbolj zabavno vprašanje teh volitev je: ali bomo po njih dobili še slabšo koalicijo kot sedaj??? in tega me je kar malo strah.

  2. NINJA pravi:

    @ jaka

    Res da Pahor ni operativec, vendar pa je iz stranke ki jo vodi, prvič v njeni zgodovini ( če seveda štejemo čas po osamosvojitvi …) naredil pretendenta za zmago prej pa so bili lahko kvečjemu privesek LDS …

  3. jaka pravi:

    vprašanje je, a je to on naredil iz stranke, a je to naredil janša?

    sicer jaz mislim, da bo SD druga. tako da so še vedno pretendent, kar je ob tako nori vladi res velik (ne)uspeh.

  4. mica mica pravi:

    hvala za tako prijazno in izjemno humorno pisanje
    :-)
    V celoti je sprostilo mrakobno vzdušje tega dne, ker smeh, ki strese telo, ugodno vpliva na marsikaj, ane?

  5. chef chef pravi:

    Čudi me, da si tako zelo prepričan, da Pahor ni lump.

    Jaz mislim, da je. Tako kot tudi vsi ostali, samo da še ni imel priložnosti, da prek politične moči to dokaže.

  6. Dona pravi:

    Pahor ne more biti lump zato, ker ima v stranki častne ljudi kot so Miran, Majda…, ki mu znajo svetovati. Spomnim se, kako je Potrč brusil Pahorja glede izbrisanih. Na koncu je Pahor moral priznati odločitev ustavnega sodišča.
    Janša pa takih častnih in pokončnih ljudi okoli sebe nima. Seveda ne, zato ker se kot Tito obdaja z neumneži, konjeniki, ki mu služijo, vedno na koncu obvelja Janševa.

  7. Felix pravi:

    Dvomim, da bo Pahor s svojo SD uspel zmagati na teh volitvah. Še boj dvomim pa, da v primeru da bi zmagal izboljša stanje. Kdor veliko govori malo stori.

  8. Rak pravi:

    AK, to pot pa tudi komentarja ne zaslužiš. Najprej opravi popravni izpit iz politike, če si kaj podobnega sploh kdaj študiral.

    Glede tvoje izjave o sicer simpatičnem Pahorju sem še vedno v dilemi, ali je tako stranko uspel narediti on ali so mu jo pa pustili narediti. Sicer pa sem že dolgo let z nekim starim partizanom v stavi, da bo nova koalicija po dolgotrajnem medsebojnem nategovanju prav med Pahorjem in Janšo ali obratno. Njemu to ne gre v glavo, meni pa iz glave. Sicer pa, če je Pahor pravi socialdemokret, to za Slovenijo niti ne bi bilo slabo. Da bi le stara garda in novi bogataši dali roke vstran.

  9. Rak pravi:

    @Ninja, drugi del mojega komentarja se nanaša na tvoj komentar, ne Košakov.

  10. simonarebolj simonarebolj pravi:

    “Velika koalicija ne bi bila samo prevara volilcev, temveč tudi kontinuirano zatiskanje oči pred realnimi problemi družbe in izzivi prihodnosti. Ne gre samo za nasprotovanje Janši kot osebi, temveč za odkon od njegovega načina vladanja, ki je kilometre daleč od resne in odgovorne demokracije. Gre za odklon od politike, ki posega prav v vse podsisteme družbe in ki prav po komunistično čisti pred sabo vse, kar ideološko ne odgovarja revoluciji z desnim predznakom.”

    Absolutno. To je bistvo vsega.

    Kar se tiče očitkov nekompetence Pahorju v primerjavi z Janšo, ne razumem. Kakšne kompetence neki pa ima on? Če gremo že po tem ključu, ima Pahor v plus referencam vsaj delovanje znotraj evropskega parlamenta. Kako neki naj bi bil obramboslovec Janša bolj kompetenten v primerjavi s politilogom Pahorjem je jasno samo njegovim fenom. Če odmislim emocije privržencev, ki večinoma temeljijo še na salutiranju pred Roško iz časa JBTZ afere, ki je pa svoj zob časa že preživela in nekako dovolj jasno pokazala prave narave (in s tem prioritetne motive značajev za takratno sicer častno drznost) “likov”: Zavrla, Janše in pomembnega oznanjevalca pomladi ob boku, Bavčarja. In kje je glavni člen poguma Borštner??? Kreh …

    Dejstvo je, da se Janši kar počez dosoja v glavo preveč, Pahorju pa preveč odvzema.

    Sicer je pa na levici po mojem mnenju glavni problem stranka Zares. Ki iz dneva v dan pobira več hipotetičnih volilcev SD. Golobič in “njegovi” so zaorali zelo vehementno, kar je za stranko pohvalno in koristno, vendar pa nekoristno za svrho sprememb ob prihajajočih volitvah. Praktično ne srečam človeka, ki me pri klepetu o volitvah ne bi vprašal, kaj pa jaz mislim, ali je bolje, da se voli Zares ali SD. Kaj bom volila? In iz dneva v dan manj vem, kaj naj mislim in še manj koga naj volim. Z aspekta strategije seveda.

  11. Felix pravi:

    @simonarebolj neveš koga naj voliš zaradi strategije? Se pravi da ni važno kdo zmaga le da je levi? Torej je potem tudi vseeno kaj obljublja in kakšen politik je, samo da zmaga levica. Še dobro da ne boš volila Janše, če bi bil jaz on, bi se takšnega volilca sramoval.

  12. MM pravi:

    In ljudj si še vedno (vedno bolj) zatiskajo dejstvo o evidentni razliki med predstavo, ki nam jo ponuja frontman Borut in predstavo ki nam jo ponujajo njegovi kolegi.

    Šolski primer fenomena kako selektivno so ljudje sposobni videti v določenih situacijah.

    Verjetno bi bil tukaj najbolj primerna primerjava z rekom: Ljubezen je slepa.

  13. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @Felix:
    Streljaš otročje cvilaže brez atoma nujno potrebne diplomacije.

    Kje sem pa zapisala, da ni važno, kdo zmaga, samo da je levi????? Sem zapisala, da mi je vseeno, če bi zmagala SNS (čeprav je samo navidez leva, v resnici desna)? Sem zapisala, da mi je vseeno, če zmaga LDS??? Kaj neki sploh to pomeni??? Ker namreč tudi če bi bilo nekomu vseeno, kdo zmaga na levici, samo da ne Janševa stranka … hipotetično … bi to pomenilo, da mu SDS pač pomeni najslabšo opcijo, na levi pa vse relativno podobne, boljše. Na primer!!! In s tem ni prav nič narobe, v kolikor bi se programi in prepričljivost v dosežkih res na levici tako minorno nepomembno razlikovale, a ne??????

    No, ampak v mojem primeru pač ni tako. Zapisala sem jasno, da cincam med Zares in SD. Potrebujem še kakšno predvolilno soočenje. Program mi za odtenek ugaja bolj od Zares, vendar pa!!! … ni drastično odstopajoč v smernicah od SD (in z razumevanjem, da je vedno treba vzeti vsaj pol kot nakladanje, ki realizirano ne bo, torej je poglavitnega pomena mentaliteta, prioritete in smernice … te bodo, upam, nakazane še dodatno v soočenjih). Torej … V kolikor bi pomenilo, da vsak glas SDju pomeni pomemben glas za zmago na volitvah, kar pomeni adios SDS, medtem ko Zares nima šans za zmago, vse šanse pa za dobro koalicijo v vladi, volim SD, kar gre v dobro tudi Zaresu, ki morda dobi kot mlada stranka mandat na naslednjih volitvah. Pač!! Kot sem pa že rekla … potrebujem še čas za premislek. Predvsem o Zaresu. SD mi je jasen.

    In če bi bil ti Janša, se ne bi sramoval ničesar, še najmanj takega ali drugačne volivca. Bolj brezsramnega liderja v strategijah pridobivanja volivcev Slovenija videla ni v zgodovini … hehehe …

  14. simonarebolj simonarebolj pravi:

    Aja, felix, no, zdaj pa še ti lahko poveš meni, pojmu kurbaroškega značaja, koga boš volil z brezprizivno zvestobo do groba … hehehehe … Kdo se ne bo sramoval tvoje slepe absolutne vere v “totem” popolne svetlobe ne glede na rezultat, ne glede na konsekvence?!

  15. butalec pravi:

    Nihče ne ve kako bodo izgledale Butale po volitvah. Če bo Janša malo “morgen”, pa je Pahor malo “šmoren”. Enostavno ni “fighter” in je pripravljen za zmago na volitvah, ter pri sestavi koalicije tudi pogaziti tradicionalna načela socialdemokracije in kompromisarsko pristajati na tezo: “SAJ SMO VSI DOBRI LJUDJE.” Zato se bojim, da bo Janša sicer volitve izgubil, “Janšizem” pa bo ostal in bo Pahor jedel janšistično torto z veliko žlico.Dobro se spominjam njegovih besed, da po volitvah ne bo menjal nikogar, da bo ko ga tepejo po njegovem levem licu nastavil še desno in če zmaga na volitvah bo verjetno Janši nastavil še svojo lepo ritko., saj se mu vseskozi pusti j…t. Resnično upam da strankarski kolegi Pahorju ne bodo dovolili velike koalicije z SDS in da bodo stranke leve opcije sestavile veliko koalicijo tudi če na volitvah zmaga Janša. To je pot proti boljšemu jutri za butale, kako pa se bodo odločili butalci bomo videli po volitvah. Resno razmišljam o tem, da bi se v primeru če zmaga Janša izselil v Črno goro kjer vladajo enake razmere kot trenutno pri nas, le da Butalce obravnavajo bolj “Milo.”

  16. Blitz pravi:

    “…Janši ostane na desnici kot resen partner le Jelinčič. A tu je zagata velika. Kdorkoli špekulira z Jelinčičem, si lahko nadeja usode Schüsslove vlade, ko je medse sprejel Haiderja — torej bojkot celotne Evrope….”

    Andrej, ali hočeš reči, da je Drnovšek po volitvah leta 1996 tvegal izolacijo Slovenije, ko je povabil v vlado Jelinčičevo stranko in ji ponudil nič več in nič manj od notranjega ministrstva?

  17. barbiblond barbiblond pravi:

    Se že veselim novega naslova Borut go home. Da bo Janez come back, ne verjamem :lol:

  18. simonarebolj simonarebolj pravi:

    “Resno razmišljam o tem, da bi se v primeru če zmaga Janša izselil v Črno goro kjer vladajo enake razmere kot trenutno pri nas, le da Butalce obravnavajo bolj “Milo.””

    Hahahahaha …

  19. villex pravi:

    bojim se le, če jeseni zmaga Pahor ali Zares, da še nadaljnih 100 let v Sloveniji ne bo zaprt noben tajkun

  20. frjn pravi:

    ….uf puf, sami “intelektualni šelebajzarji”…..dej Košak kak film posnam ne pa politko komentirat….vsi tvoji kolegi režiserji snemajo ti si pa še kr Outsider iz Lublane…frost

  21. Blanka pravi:

    Lahko, da je tudi res kar pišeš Andrej. Me pa žalosti, da takle kritičen intelektualec za kakršnega se imaš navija za neko politično opcijo.
    Prej bi pričakovala stalno kritično držo, naperjeno proti prav vsaki oblasti.
    Mislim, da nisi dovolj močan za kaj takega. Najlažje se je obračati po vetru.
    Mimogrede. Tisti, ki delamo v gospodarstvu stvari ne vidimo tako črnobelo. Drnovšek po mojem ni bil nikakršen fenomen. Nasprotno, napravil nam je precej škode – VSEM. Samo se je treba potrudit pa kej prebrat pa tudi poanalizirat. Govorit v prazno, brez dejstev, na podlagi časopisnih tračev ni dovolj.
    Sej drugače si kar v redu poba, sam mau prekratek.

  22. nevenka nevenka pravi:

    No, če bo Desus vabil v svoje vode Zidarja, bo zapravil marsikateri glas.
    NSI imajo notranje ruševine, ne prestavljajo kakšnega posebnega zavezništva za nikogar.
    Pahor je ne tič ne miš, ob sebi izbira karieriste, ki računajo na to, da bodo Slovenci na volitvah šli v nov eksperiment in mu dali priložnost,da končno dobijo spet stolček, ki so ga zapravili v svojih prejšnjih strankah. Da vidimo, če morda pa tokrat dobimo nekaj, kar nas ne bo pokopalo?
    Ja, Janša nam je z Bajukovim strokovnim delom nakopal enkrat več inflacije kot bi bilo treba, s prevelikim investiranjem v ceste na račun zadolževanja, namesto, da bi se držal proračunskih zmogljivosti. To je res.

    Drnovšek ni bil zaletav, res je prisluhnil na vse strani in ni se smešil z nepremišljenim komuniciranjem.Spravil nas je v Evropo. Čeprav že prej nismo bili na Kitajskem. A njegovo druženje z Ropom, je ljudi oropalo premoženja, ki so ga pokradli priskledniki.

    Pahor ima še najmanj masla na glavi samo zato, ker še ni imel oblasti v rokah. Saj mu lahko damo priložnost, pa ga bo imel še on. Tako je to z oblastjo.
    Najbrž bomo Slovenci spet alkimisti, le kdo nam bo tokrat varil čisto zlato? Ali pa bo šlo po metodi, katere grehe ljudje lažje odpustimo?

  23. kerlc pravi:

    Hehe, ko gre za politiko, se je celo Simona pripravljena spustiti na samo dno.

    Dokler narod vidi odrešitelje oz. nosilce sprememb v Janši, Golobiču, Pahorju ali Bajuku, mu zelo slabo kaže.

  24. kerlc pravi:

    “Pahor ima še najmanj masla na glavi samo zato, ker še ni imel oblasti v rokah. Saj mu lahko damo priložnost, pa ga bo imel še on. Tako je to z oblastjo.”

    Si se ti rodila leta 2004? Njegova stranka je desetletje obvladovala nekaj zelo pomembnih ministrstev. Del časa prav pod Pahorjevim vodstvom. Je pa res, da Pahor nikoli ni bil na zahtevni operativni funkciji (minister), ker mu pač bolje sedijo protokolarne funkcije (predsednik državnega zbora,itd.)

  25. spookymulder spookymulder pravi:

    Tipičen problem Slovenije je ravno polarizacija in demonizacija druge strani, s katero se za nobeno ceno ne sme skleniti kompromisa, pa če prej izdihnemo.

    Če se Janši očita izključevanje in neželja po kompromisih – mar ni povsem enako tudi tako napovedovanje nezmožnosti in že skoraj bogokletnosti koalicij, ki bi povezovale desno in levo opcijo. NE, TEGA PA NE! Ni šans! Ker je Janša vrag najhujše sorte! Eh, dajte no, lepo vas prosim?!? Slovenci očitno vse bolj izgubljamo smisel za medsebojno sodelovanje, sploh tragično pa je, da ta vzorec vse bolj prevzemajo tudi intelektualci, kulturniki, liberalci, skratka tisti, ki bi morali poznati nesmisenost skrajnosti in bi morali znati iskati kompromise ter sprejemati drugače misleče ljudi.

    Mi mar hočete reči, da med vladavino LDS ni bilo nezadovoljnih ljudi, ki so se počutili opeharjene, ki so se jim zdeli mediji pristranski, ki se niso počutili svobodno govoriti o določenih temah, ki niso bili v socialni stiski. Vendar pozor, to ni opraivčevanje sedanje vlade, temveč želim zgolj reči, da tako, kot se sedaj nekateri počutijo, kot da bi živeli v Zimbabveju, tako so se nekateri počutili prej in tako se bodo nekateri počutili tudi v prihodnosti, če pride Pahor. ZAKAJ? Prav zaradi te tipične sloven(cl)ske polarizacije in slepega deljenja na DOBRE in SLABE.

    Ne bom rekel, da Janša nima te napake – seveda jo ima. Je pač tipičen politik. Se mi pa zdi čudno, da enako retoriko vnaprejšnejga izključevanja uporablja tudi Pahor, ki naj bi bil bolj povezovalen. A dejansko se mi zdi, da je Pahor bolj talec te polarizacije in da nima dovolj moči oziroma se ne zna iztrgati iz kroga teh delitev, ki mu jih vsiljujejo kot pogoj, da postane mandatar.

    Kaj se je zgodilo, ko je že kar nekaj časa nazaj oznanil, da ne namerava vnaprej izključuvati morebitnih povezav z desnico in Janšo? Zgodil se je pravi vihar, tsunami, potres, Sodoma in Gomora. Doživel je najmanj tak pogrom iz levice, kot ga je bila deležna Miša, ko je komentirala Kopitarja! Preemptive strike, kot bi rekli Američani! Da si ja ne bo več upal niti pomisliti na kaj tako grozljivega, nepredstavljivega in v nasprotju z naravo in evolucijo!!!

    Koalicija SD – SDS bi bila tako edino zdravilo za trenutno stanje duha v Sloveniji, prvič zato, da bi se politiki (na obeh straneh) spet naučili sklepati kompromise in malce pozabili na retoriko demonizacije nasprotnika, drugič pa predvsem zato, da bi se vsi Slovenci vsaj malce odvadili kazanja s prstom na vlado, ki morda ni po njihovem prepričanju in usmerjenosti, za vsako slabo stvar, ki se jim zgodi oziroma so prepričani, da se je zgodila in da je slaba. V nasprotnem porimeru bomo namreč tudi pod Pahorjem še vedno brali točno takele zapise na blogih, le da jih bo pisal bolj desno usmerjeni pisec, ki bo prepričan, da se zaradi izključno leve vladajoče politike godi krivica narodu, pa ne bo imal prav nič manj in prav nič bolj prav, kot g. Košak.

  26. doknir pravi:

    > cincam med Zares in SD

    V dužbi pravnikov, politologa, filozofa, obramboslovca, ekonomistov, farmacevta in strojnika bi jaz izbral filozofa.
    BTW, znan premier – filozof je bil npr. tudi dr. Zoran Đinđić:

    http://www.zorandjindjic.org/?&jezik=lat

    “Čovek, da bi se bavio politikom, mora da ima jak i čvrst karakter, autoritet, da ume da preseče, da se zameri, kaže ‘ne’ i da ga mrze, jer je to priroda politike. Neko ko isuviše ide na širenje simpatija, udvaranja i izbegavanja sukoba mora još mnogo da nauči da bi vodio jednu ozbiljnu stranku”.

  27. nevenka nevenka pravi:

    @ kerlc, pomembno je kaj se ljudem usede v spomin, ne kdaj sem se jaz rodila.
    Tudi tokrat bodo mediji odigrali svojo vlogo, brez skrbi.

  28. Blitz pravi:

    spookymulder, odličen komentar, takoj podpišem z obema :smile: A s tovrstnim razmišljanjem smo pri nas obsojeni na outsiderstvo, namesto na mainstream, kot bi bilo v normalni družbi.

    Pri nas si mainstream, če si izključevalen.

  29. Martin pravi:

    Zmagal bo Klinc Ištvan (po domače Clint Eastwood) s stranko Lahkobipaneznamo. In v naslednjem mandatu bo posnetih 37 filmov na temo, vse financirano iz proračuna. Ostali se bomo še naprej napihovali po blogih in v komentarjih. Politika pa bo še vedno lezla iz sleherne vtičnice. Leva luknja topla, desna hladna. V glavnem pa bodo ljudje uporabljali off stikalo.

  30. kerlc pravi:

    @nevenka

    “pomembno je kaj se ljudem usede v spomin, ne kdaj sem se jaz rodila.
    Tudi tokrat bodo mediji odigrali svojo vlogo, brez skrbi.”

    Se povsem strinjam. Zato me še dodatno čudi tvoje govorjenje.

    Ob vsem me najbolj preseneča Simona Rebolj. Neverjetno kritična je praktično do vsake osebe ali predmeta. Ko pa beseda nanese na Pahorja in Golobičuapa govori, kot bi šlo za dva angela, dve božanstvi, dve (skoraj) popolnosti, med katerimi bo srečno slovensko občinstvo imelo čast izbirati jeseni. Kam je šla kritičnost? Kje je kritičnost ob osebah, ki so bile v preteklih letih ene od glavnih braniteljev politično-gospodarskih mrež, ki so se razpasle v totalitarizmu in se zaradi cagavosti (ali nesposobnosti) Janše&Co še danes niso razbile?

    Aja, pozabil sem. Gre za nove obraze. Za novo politiko. Slovenci – hlapci!

  31. nevenka nevenka pravi:

    @kerlc, ja mogoče ga pa ne razumeš.

  32. Rak pravi:

    @spokymulder, veš kdaj bo naša družba politično in sicer bolj zdrava?
    Ko bo večina volilcev – posledično piscev komentarjev tu – tvoj komentar razumela in sprejemala.

    Ljudje danes v veliki večini še vedno razmišljajo na način:
    - politični nasprotnik = sovražnik
    - drugače misleči = bedak
    - kompromis = poraz
    - samo levo = napredno
    - samo desno = reakcionarno
    - če nisi naš, si njihov
    - vsi imamo enake želodce
    - če neko idejo od nekoga podpiraš, si njegov, če ne, si proti njemu, itd

  33. zidar pravi:

    Zbudite se iz nočnih mor,kakšen Pahor predsednik vlade! To je isto kot da bi dal volku čuvat ovce. Pa če tudi bi dobil kakšen glas več kot sds mu ne bodo dovolili da bi on vladal, tako kot niso JD, on je bil le formalno ker je bil pač faca, isto bi bilo s to barbiko. Če pa na hitro pogledaš njegove kandidate kao ,,ministre,, ti je pa takoj vse jasno, da je pa res boljše da imamo še naprej to vlado kjub napakam ki jh je naredila-npr. ker ni zamenjala več rdečih direktorjev, ker se je povezala z sls in še kakašna malenkost tu pa tam!

  34. Rado Rado pravi:

    Janšev mandat sem ocenil slabo, glej podrobneje: http://rado.blog.siol.net/2008/07/16/ocena-stirih-let-janseve-vladavine-pregled-po-ministrstvih/

    Razen tega je oživil kulturni boj in razcepil Slovence po ideološki liniji, zato ga ne bi želel v nobeni koaliciji.

    Izbiral bom med tistimi strankami, ki se bodo jasno izrazile, da ga ne želijo v koaliciji.

  35. gyzar pravi:

    jaz sem za katarino.

    iz lds-a je, tak občutek imam, največja golazen odšla. malo k pahorju in malo k golobiču (ki mi je sicer – za razliko od pahorja – všeč).

    džej džej? tnx but no tnx :)

  36. butalec pravi:

    Strankokracija ubija demokracijo, zato butalci nikar ne volite strank ampak ljudi, če res hočete dobro Butalam. Sicer je pa danes praznik “Veliki šmorn ” ravno pravi dan za volilne debate.

  37. nevenka nevenka pravi:

    Gyzar, ja kar bodi za Kresalovo. Potem bodo trgovci lahko v neskončnost dvigovali cene, ker so lastniki prijatelji od Senice. Urad za varstvo konkurence bodo pa ukinili. Blagor nam!

  38. Rak pravi:

    @Rado – izhajaš iz stališča, da je samo to prav, kar je bilo prej. Pa ža božjo voljo, kaj niso s tem že povsod v Evropi počistili. Spomnim se, da je Janša ob nastopu mandata ali malo prej jasno povedal, da se kulturnega boja ne bo šel. Preslišano? Namerno? Praksa kontinuitete? Jasno, če se hoče se vedno kaj najde, ampak vedno na nasprotni strani. Jaz sem prepričan, da na ogenj, ki pogreva kulturni boj, nekdo nalaga od zadaj. Mu bolj koristi kot Janši. Ostani pri navajanju dejanskih slabosti Janše. Jih ne manjka. Slovenci pa smo razcepljeni že predolgo, fizično in ideološko, še izpred obeh (treh) vojn. Cepcev, pardon, razcepnikov na pretek. Samo nekoga, ki bi znal združevati od nikoder.

  39. Rak pravi:

    @Rado – sem kliknil na predlagani link. Zanimivo. Ampak mnenja ne menjam, še zaostril bi repliko. Samo ne razumem pa nekaj. Ob tako slabih ocenah dela ministrov – vlade, od kod uspehi države, mednarodno priznani, pa ne od takih kreatur, kot smo mi, ki si upamo tukaj komentirati. Pa ja ne, da misliš, da so to izključno zasluge prejšnje – jih vlad. Nekaj sigurno. Samo komu potem pripisati neuspehe ali pa premajhne uspehe v prejšnjih mandatih. Mi, trezno misleči državljani, želimo samo napredek, uspeh, srečo zadovoljstvo, enake možnosti v startu, skratka blaginjo za vse, ne samo za izbrance. Pa pod katerikoli vlado že.

  40. nevenka nevenka pravi:

    Ah, Rak..do sedaj so še vse vlade imele neuspehe in uspehe….

  41. Rado Rado pravi:

    “@Rado – izhajaš iz stališča, da je samo to prav, kar je bilo prej. Pa ža božjo voljo, kaj niso s tem že povsod v Evropi počistili. ”

    Rak, gornji stavek je proizvod desničarske propagande. Da je namreč bila v času 1992 – 2004 komunajzarska vlada. To je Janševa retorika. Saj veš veš, “12 let na 60 let podlage”.
    Bila je legitimna, od naroda izvoljena vlada. In tisti, ki smo jo volili, smo normalni ljudje, vredni spoštovanja. Prosim, da to upoštevaš, ne pa brezprivno kličeš k čistkam demokratičnih pridobitev.

    Janša naj bi na začetku mandata izjavil, da kulturnega boja ne bo?
    Morda je res tako rekel. A vseeno si poglej prakso. Poglej si zmerjaštvo samo na blogih. Nikoli še ni bilo huje.
    Praksa je torej Janšo demantirala.

    Uspehi vlade?
    :-)
    Klikni vsaj na Rupelovo samohvaljenje. Prepričan sem da se bo celo tebi zagabilo!

  42. Rak pravi:

    @Rado -

    “Rak, gornji stavek je proizvod desničarske propagande. Da je namreč bila v času 1992 – 2004 komunajzarska vlada. To je Janševa retorika. Saj veš veš, “12 let na 60 let podlage””.

    Rado, prav taka stališča, bodisi vaša leva, ali pa podobna njihova desna, mi poženejo kri v glavo. Če ste imeli vse prav, zakaj so vam volilci 2004 obrnili hrbet. In če ga bodo septembra tej, pa se bo našel kak tak ekstremni desni zagovornik podobnega kova kot si ti, mi bo prav tako. Zakaj, samo osel na soncu in bedak pri svojih principih vztrajata do konca. Vi levičarji pa res v vsakem, ki vam ne pritrjuje vidite nasprotnika, celo sovražnika.. S čim kličem k čistkam? Zmerjaštvo na blogu? Stvar kulture posameznika, ne pa uradna stališča strank. So pa prav neki kvazi levičarji čudoviti primeri ščuvarjev k takemu početju. Jelinčiča in nekaterih ostalih ne vem kam naj politično prištevam. Drži pa nekaj, manj ko kdo ve, bolj se prsi, ker dejstev in principov ne pozna, pač bevska. To, da sem se te “lotil”, pomeni, da tvoje prispevke prebiram in razmišljam. Bevskačem pa ne odgovarjam. Ne odobravam ne levih ne desnih. Pa da boš vedel, socialdemokracijo v principu podpiram, spoštujem, enako kot demokracijo. kaj se za temi imeni skriva, pa je itak druga stvar. Če kaj poznaš zgodovino, ali pa če si dovolj star, se spomni nazivov raznih držav. Daljši kot je bil naziv, več kot je bilo pridevnikov ob njem, manj je bilo to res.

  43. Rado Rado pravi:

    “Če ste imeli vse prav, zakaj so vam volilci 2004 obrnili hrbet”

    In zaradi izgubljenih volitev 2004 je bilo preteklo obdobje neligitimno in tudi neuspešno?

    No, lepa reč in tvoje razumevanje demokracije.

    No, Rak ti mi sicer ne dvigaš pritiska, le obžalovanje mi vzbujaš. Da se pustiš tako zavesti tej retoriki?!
    Prav hudo mi je.

  44. Simon pravi:

    A. Košak, od neodvisnega intelektualca bi pričakoval malo več kritične distance.
    Na žalost je iz tvojega razmišljanja razvidno, da na zadevo gledaš zelo črno belo in s tipično predpostavko delitve na vaše in naše. Posledično tvoje pisnje ni kritčno razmišljanje, kot morda misliš, ampak le še en predvolilni, navijaški pamflet več.

  45. Bames Jond 008 pravi:

    Po moje se vseeno boljse ta vlada (kljub nekaterim napakam), kot pa pahor, katarina al pa bog ne daj golobic.
    Pod to vlado se je vsaj zacel nekaj premikat: aretacije tajkunov, boj urada za varstvo konkurence proti trgovcem (se kdo spomni, kaj je ta urad delal v casu prejsnjih vlad??), boj proti sct-ju in drugim lobijem (notarji, odvetniki itd,,).
    Ce pridejo nazaj pahor, golobic al pa katarina, se bojim, da se bo vse to spet pometlo pod preprogo in potem bomo spet v riti.

  46. Rak pravi:

    @Rado – genska napaka vas levičarjev, potvarjanje dejstev.

    “In zaradi izgubljenih volitev 2004 je bilo preteklo obdobje neligitimno in tudi neuspešno”.

    Kje jaz to trdim? V predhodnem komentarju celo priznavam delne zasluge za sedanje uspehe prejšnji vladi.
    Ampak, kadar vam ne paše, ne vidite, nočete. Tako lahko menjate temo in diskreditirate.

    No, ker se jaz raje ukvarjam z vsebino teme in komentarjev kot pa z avtorji in komentatorji, na tem mestu končujem. Pa nič ne obžalujem. Kadar ugotovim, da sem se zmotil, se tudi opravičim.

  47. simonarebolj simonarebolj pravi:

    @kerlc:
    Ne gre za odrešitelje, ampak za razpoložljive opcije. Sicer bom vesela tvojega argumentiranega predloga, v kom ali čem glede volitev visiš rešitev ti. Očitno jo nosiš v dlani, pa jo nam butcem egoistično nočeš zaupat … hehe …

    Kar se tiče dna, se v tem primeru do dna spustit ne morem. Sem slovenska državljanka in Slovenka po rodu. Živim v Sloveniji. In sem na svojevrstnem slovenskem dnu kot vsi ostali.

    O božanstvih in angelih malček pretiravaš, se ti ne zdi? Saj ne, da se ne sliši komično za crknit, pa vseeno … Nimam posterjev Golobiča ali Pahorja, ne nosim majčk z njunima podobama in ne prižigam sveč na kakšnem oltarju, ki bi ga postavila sredi spalnice. Za Pahorja in/ali Golobiča so letošnje volitve nova priložnost, Janša je dobil idealno pred štirimi leti in jo zafural in osvinjal do dna! Do tja, kjer sem zdaj tudi jaz. Kot Slovenka. Verjetno se nekateri Slovenci na tovrstnem dnu počutijo udobno, jaz niti najmanj. Oba opozocijska protagonista sta se pa v tem mandatu držala zelo spodobno. S kritikami na mestu, kvečjemu s kakšno na kakšnem področju premalo. Novega obraza z novo obetavno stranko, pa kolikor je meni znano, na parketu ni??? Ali živim v megli, ki mi ji boš razpihal???

    @doknir:
    Bi se strinjala s stavkom, ki si ga citiral, ja … vendar pa je treba bit pazljiv na zlorabe. Vse resnice v imenu dobrih namenov so material za zlorabe. Tako se ravno s podobnimi besedami na primer večkrat brani ravno Janša, kadar se mu očita totalitaristična drža in nepripravljenost na prisluh kritikam. Čeprav vem, da citat leti na Pahorjev imidž, pa vendar …

    In ja, filozof okej. Sem prva, ki podpiram smernico vladanja po Platonu v tem kontekstu, vendar so tudi navidezne titule lahko varljive. Golobiča imam sicer za inteligentnega in preudarnega človeka. Imidž mu rahlo kazi “filozofska” preteklost, ki se je sipala bolj v bizbismenske vode ne ravno izključno plemenitega značaja … hehehe … ampak okej … Taras Kermauner je izjavil, da se ljudje spreminjajo in da si Golobič zasluži priložnost … Upajmo, da res.

    @spookymukder:
    Tvoja teza bi še zdržala vodo, v kolikor ta naveza ne bi že jasno pokazala svoj rezultat pri partnerstvu za razvoj. Pet posto niso šlivili pripomb SDja, zato je moral Pahor ohranit dostojanstvo stranke in pomahat v slovo. V soočenju s Podobnikom je bilo vse jasno. Podobnik Pahorju drugega ni očital, kot to, da ni hotel dat podpisa temu in onemu. Bolj je Pahor navajal razloge in da se nihče ni bil pripravljen kompromitirat, bolj je Podobnik samo vreščal, kako ni dal podpisa. Zelo slabo argumentirano in hkrati nazorno prikazano, v čem je bil problem. Janša sodelovanje razume kot sopomenko ubogljivosti. Zato ne gre.

  48. butalec pravi:

    Za ponazoritev uspehov te vlade v primerjavi s prejšnjo si ne morem kaj, da ne bi izpostavil finančnega ministra. Takoj na začetku mandata je bil razglašen za najboljšega finančnega ministra v EU. Mandat pa končuje kot finančni minister z največjo inflacijo v EU območju in s tem samo dokazuje upravičenost priznanja, s katerim se je ta vlada precej časa bahala. Da niti ne govorim o tem, pod katero vlado smo vstopili v EU. Res uboga vlada, ki ji prejšnje vlade niso zapustile nič , razen okostnjakov v omarah, potem so ji še komunistični tajkuni vse pokradli, oni pa vse to lahko samo nemočno opazujejo ker jim murgelski vrtni palček ne pusti delati. Tudi če smo butalci si vendarle ne želimo več take vlade, če pa ji bomo na volitvah dali še en mandat si jo pač zaslužimo.

  49. milan pravi:

    Pa kaj še kdo razmišlja, da bi šel na volitve? Volit koga? Ne me smejat.

  50. spookymulder spookymulder pravi:

    @Simona:

    Torej, če ni šlo enkrat, ne bo šlo in ne more iti nikoli? Se ti ne zdi, da lahko drugačne okoliščine spremenijo tudi način dela in odnos? Je Janša res tak demon, ki se ni zmožen premakniti niti za milimeter?

    Oziroma povedano drugače – mi hočeš reči, da Pahor v svoji stranki in v svoji vladi ne bo zahteval ubogljivosti? Da bo vsak lahko počel, kar se mu bo zahotelo? Bog pomagaj, potem se zares ne bo nič nikamor premaknilo. Dejstvo, s katerim se mora soočiti vsak mandatar je, da mora krmariti med dokaj različnimi interesi znotraj svoje stranke, sploh pa med interesi strank znotraj neke koalicije, sploh če jo sestavlja veliko strank. Problem, s katerim se bo soočil tudi Pahor, kajti čeprav Zares, LDS in morda še kakšna stranka izgledajo, kot da premorejo razmeroma iste cilje, se je do sedaj že vačkrat pokazalo, da tudi med njim prihaja do precejšnjih trenj (predvsem zaradi želje po oblasti), kot tudi izsiljevanj (kaj bo Pahor kot mandatar smel in kaj ne?!?).

    Zato bi bilo po mojem tudi glede sklepanja kompromisov veliko lažje, če bi se v vladi združili dve največji stranki z močnima voditeljema, ki bi znala krotiti apetite skrajnežev znotraj lastnih strank, hkrati pa bi odpadla potreba po gnilih kompromisih, ki jih sicer izsiljujejo manjše stranke, v zameno za svojo podporo.

    Jasno, prvi kompromis bi moral biti, da bi se oba morala naučiti deliti oblast (tukaj ima prednost Pahor), kot drugo pa bi se morala dokaj avtoritativno upirati uporu ekstremistov, ki v nasprotni strani vidijo same demone (glede tega bi prišle prav Janševe izkušnje).

    Nemogoče? Po mojem ne! Zelo težko? Verjetno res! Vendar, kot sem že dejal, to je edini način, da presežemo to večno polarizacijo, kajti drugače se bo spremenilo zgolj to, da bodo na oblasti drugi ljudje, ljudstvo pa bo še vedno nezadovoljno (le da druga polovica, kot sedaj), saj se bo v vsem videlo zgolj politično zaroto tistega krila oblasti, ki je trenutno na oblasti.

    Je pa res, da politiki na obeh straneh raje delijo slovenski narod na levi in desni pol, ker je to veliko lažje, kot soočanje z dejanskimi problemi ali sklepanje kompromisov. Zato se morda tudi večina politikov boji koalicije SD-SDS, ker bi potem več ali manj odpadla obtoževanja o krivdah komunistične kontinuitete ali desničarske avtoritarnosti, temveč bi ljudje dejansko ocenjevali delo politikov po tem, kaj in kako delajo.

    A morda se tega bojijo tudi številni ljudje, ker svoje nezadovoljstvo ne bi več mogli pripisovati vladi, ki ni po njihovem okusu, temveč bi se bili prisiljeni soočiti z realnostjo in težavami sodobnega sveta in družbe brez prepričanja, da se vse lahko spremeni zgolj z zamenjavo Janše s Pahorjem.

    Pa se bo s Pahorjem na čelu zares vse tako zelo spremenilo? Vsekakor bo drugače, vendar vse zagotovo ne bo šlo zgolj na bolje. Ultimativno dobro ali uslabo namreč ne obstaja, so zgolj take ali drugačne nianse enega in drugega. Sem pa prepričan v eno – Pahorju bi bilo lažje v koalicijo z Janšo, kot pa z Golobičem, pa naj se sliši še tako absurdno. Wait and see…

  51. Niet pravi:

    Zakaj bi menjali vlado, če nam gre dobro. Če jo zamenjamo, zgolj povečamo verjetnost, da nam bo šlo slabše (kar je povsem verjetno glede na razpoložljive alternative).

  52. mica mica pravi:

    Niet- se strinjam

  53. Rado Rado pravi:

    Janša,

    - je oživil partizansko domobranski spor in oddaljil narodno spravo,
    - razsul je preostale stranke desnice (NSl, SLS),
    - uporabil je Jelinčiča (SNS), kot trojanskega konja,
    - posegal je v avtonomijo medijev,
    - režiral prodajo firm (Mercator) in omogočil ključne prevzeme firm,
    - pred očmi mednarodne javnosti je razsipal našo obveščevalno službo,
    - diktiral je Novorek (glej Orwell, 1984),
    - poslabšal odnose s Srbijo (nacionalizacija slovenskega premoženja v Srbiji),
    - dovolil Ruplu, da je mesaril v zunanji politiki
    - iz zakonodajne veje oblasti je naredil poslušno orodje vlade.
    - z mnogimi nesposobnimi strankarskimi kadri, zamenjal številne odlične direktorje in člane nadzornih svetov
    in še mnogo tega.

    Koalicija z Janšo bi pomenila legalizacijo njegovega machiavelizma.***
    Spookymulder nekje zgoraj pravi, da bi Janša, kot sovoditelj v paktu dveh velikih, miril skrajneže. Pozablja pa, da je največji skrajnež prav Janša sam.

    Nobene koalicije z Janšo torej!!!

    *** Edina svetla točka Janševega mandata je bilo relativno dobro administriranje pri predsedovanju Evropi.

  54. nevenka nevenka pravi:

    @ Niet, kdo pa pravi, da nam gre dobro. Mislim, da kdor je s tem čisto zadovoljen, pojma nima kaj je dobro. Dobro bi moralo biti veliko bolje.

  55. nevenka nevenka pravi:

    @ Spookymulder, skoraj verjamem, da bi se Pahor nalepil kamorkoli, samo da bil dobil svojo porcijo oblasti in nekateri levičasrki kameleoni bi zanjo tudi glisto pregriznili. Janša oblasti ne želi izgubiti, to je tudi jasno, njegovi mediji pridno delujejo v vsakem najmanjšem gospodnijskem kotu. Me res zanima kakšno politiko bi taka koalicija vodila in predvsem kako bi si razdelila resorje. V državnem zboru bi najbrž vse bolj gladko teklo, ker bi boji potekali drugje.
    Ni mi pa čisto jasno kako bi funkcionirala opozicija, ker se mi zdi, da bi bila nekam čudno sestavljena in ne vem, če bi bila sposobna zavzeti kakšno stališče sploh. In kaj to pomeni za demokracijo?

  56. butalec pravi:

    Tako kot bi Pahor prodal lastno mater za kompromis, bi Janša ubil svojega očeta za svoj prav, zato je velika koalicija gnil kompromis odnosno “misija nemogoče.

  57. veter14 veter14 pravi:

    Zanimivo….najbrz je v Sloveniji prevec ljudi odvisnih od privilegij, ki so si jih izborili tam od leta 1945 naprej…Ce primerjam Irsko, Anglijo in Slovenijo!!! Tam na Balkanu se vedno prevec ljudi verjame v pravljicna bitja….tezka bo..ne vem, ce se kdaj se vrnem!!!

  58. sex in the city pravi:

    Jaz med Jansevo in Kosakovo retoriko pravzaprav ne vidim bistvene razlike… Jo kdo?

  59. Rado Rado pravi:

    . . . morda zato sex in the city, ker se bolj spoznaš na seks v mestu in ne ločiš med retoričnimi niansami.
    Jaz in najbrž še nekateri pa razliko zlahka opazimo.

  60. 1tastar pravi:

    Janša letos sploh ne bo rabil koalicije. Bo kar sam zbral 51% :!:

  61. segi pravi:

    Meni je vseeno kdo je na oblasti, samo, da bo Virant minister za javno upravo!

  62. Andreja77 pravi:

    Meni je bilo všeč, ker je Janševa vlada uvedla stanovanjske subvencije za mlade družine. Zato gre na volitvah moj glas njemu.

  63. Dionis pravi:

    V bistvu ni nobene razlike. Tako Janša kot Košak prisegata na politiko izključevanja. Na živce si pa greta, ker sta si preveč podobna.

  64. Najboljši blog: Kar tko mal » Pahor ali Janša na blog Andreja Košaka pravi:

    [...] Tarči na RTVSLO sem med brskanjem nekako padel na blog Andreja Košaka, ki v svojem zapisu Malo morgen piše hvalnico Pahorju in pljuva po Janši. Blog pa začne in nekako zaključi z tezo da imajo [...]

  65. Miran pravi:

    Andreja77, kakšne stanovanjske subvencije neki? Do letos mi ni bilo potrebno plačevati dohodnine, ker sem uveljavljal stanovanjski kredit, letos sem pa fasal slabih 1000 eurov (ja, tisoč), ker so janez odrešenik in njegovi podaniki ukinili tovrstne olajšave. Na ta račun se je morala moja mlada družina (6 mesecev star dojenček) odpovedati planiranemu potovanju.

  66. ABC pravi:

    Miran, stanovanjsko olajsavo pri dohodnini je uvedla Janseva vlada, ki pa jo je potem tudi ukinila. Smo jo pa lahko koristili vsaj dve leti.

  67. nuky pravi:

    Kaj to je scenarij za tvoj nov film?

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !