Večno kimanje
Ponedeljek, 16. junij 2008Po vsej Evropi odmeva Irski “ne” Lizbonski pogodbi. Večina voditeljev EU se sprašuje, kako je mogoče, da so majhni Irci — ki v resnici niti niso tako majhni — tako predrzni, da si upajo rušiti evropske stebre in temeljno pogodbo. Toda za razliko vrste tako imenovanih velikih narodov so Irci samozavestni in se ne bojijo izraziti svojega mnenja. Oni raje prakticirajo demokracijo v dobesednem pomenu besede.
Kako različno od Slovencev! Pri nas je pogodbo podpisal parlament, pri tem da je lepo število poslancev celo priznalo, da pogodbe niti niso prebrali. Dokument je dolg 300 strani in je za naše parlamentarce očitno pretežak zalogaj. Kaj šele, da bi o tej pogodbi sploh stekla kakšna javna debata! Da bi naši parlamentarci zaupali pogodbo v presojo volilcem? Za božjo voljo, kaj bi si pa Evropejci mislili o nas, če bi v letu predsedovanja EU zavrnili njen temeljni dokument? Kako kratka je pamet v Sloveniji!
Slovenski narod si je samostojnost izglasoval z 90 odstotki glasov. Tudi takrat so se našli nejeverni Tomaži, ki so dvomili, da bo referendum uspel. Ravno tako suvereno smo se odločali o vstopu v EU in NATO.
Nihče pa ni volilcev vprašal o vilenski izjavi, pa tudi ne o lizbonski pogodbi. Ošabni minister Rupel je vilensko izjavo podpisal, ne da bi v javnosti o tem stekla javna razprava. Prav tako ošabna oblast se tudi ni prav nič posvetovala z volilci, ko so napotili v Irak štiri vojake. Za kaj takega je verjetno potrebna širša debata. Ali pa je v Sloveniji že čisto sprejemljivo, da oblast odloča o vsem brez širšega soglasja? Si predstavljate, da bi nekje počila al-Kajdina bomba? Bi bili Slovenci pripravljeni korakati kak mesec pred zunanjim ministrstvom in zahtevati glavo ministra, ki je je podpisal “koalicijo voljnih”, ki so jo že Francozi označili za nepotrebno?
Pomanjkanje samozavesti je slovenska karakterna poteza, ki se vleče skozi vso narodovo zgodovino. V njej sta le dve častni izjemi: narodno-osvobodilni boj v 2. svetovni vojni in odločitev za samostojno državo. Vse drugo je eno samo hlapčevanje tem ali onim gospodarjem. Že Krst pri Savici je eno samo opravičevanje podložnosti. O domobranski prisegi se niti ne izplača izgubljati besed. Bila je izrečena — in tega se ne dá izbrisati, pa naj Cerkev še tako retušira zgodovino.
Glede samostojnosti pa so stvari drugačne. Samostojnost je rasla postopoma. Če ne bi mladina z obeležjem urbane kulture izrekla svojega “ne” vsej partijski ikonografiji in se pri tem pogumno spravila tudi na tako svete rituale, kakršna je bila štafeta mladosti, je vprašanje, ali bi kdaj izplavali iz Jugoslavije in partijskega enoumja. Pisanje takratne Mladine je bilo odštevanje dni ne le komunizmu in Stanetu Dolancu, temveč tudi naraščajoče samozavedanje, da o svoji usodi odločamo sami. Od tega spoznanja pa do samozavesti pa je samo še korak. Šele potem so slovenski intelektualci skočili na ta voz in začeli pisati ustavo in na veliko govoriti o samoodločbi. Seveda obstajajo izjeme. Toda večina slovenske elite je bila včanjenih v ZK.
Za mlajše bralce: ZK je kratica za Zvezo komunistov.
Danes ni bistveno drugače. Naši parlamentarci ne odločajo o ničemer samozavestno. So le privesek strank in njihovih liderjev. Čeprav naj bi bili zavezani vsem državljanom, so le bleda slika hlapčevanja v drugačnih okoliščinah. Tako kot je nekoč imela Partija odgovor na vse, imajo odgovor na vse dandanes stranke.
Dovolj žalostno je, da je tudi mladina popolnoma nesamozavestna in se zdrami le, če ji recimo vzamejo študentske bone. Za vse ostalo se jim fučka. To je filozofija praznih glav in polnih želodcev. Podobno je s slovenskimi sindikati, ki zgolj opozorilno štrajkajo, potem pa se kaj hitro dogovorijo za drobtinice. V Berlinu so deset dni stavkali vozniki podzemne železnice. Promet je bil ohromljen. Na koncu pa so dosegli povišanje plače za 200 evrov. Da prav ste prebrali: 200 evrov. Pri nas je uspeh, če si delavci izborijo borih 30 evrov, pa se vsi že trepljajo po ramenih.
Kaj drugega ne moramo pričakovati od naroda, kjer starši že v rani mladosti otrokom zgolj prepovedujejo, česa ne smejo, ne morejo, kaj ne bo ratalo ali kaj se ne spodobi. Vse to je cepljeno še na krščanski greh, češ, kaj si bodo pa drugi mislili o tem in kakšno sramoto bo posameznik pridelal ne le sebi, temveč kar celotni družini. Takšna vzgoja je temeljni kamen za izgrajevanje nesamozavestnih posameznikov. Tak posameznik ni zmožen oz. si ne upa izraziti mnenja — pa čeprav napačnega! — in vse to vodi v ksenofobijo, ekcesno pijančevanje in samomorilnost. Zakaj smo ravno Slovenci tako visoko na svetovni lestvici somomorilcev? Odkod takšna agresivnost pri vožnji z avtomobilom? Odkod 200.000 alkoholikov Sloveniji (pri čemer se številka nikakor ne niža)? Se je ta družba sploh kdaj zavedala, kaj izgublja? Kakšen človeški potencial ostaja neizkoriščen zaradi pomankanja samozavesti?
Ne, ne, gospôda, o tem se v Sloveniji ne govori. Najlepša podoba te nesamozavesti se je pokazala ob obisku Georgea Busha. Ne gre le za servilnost naših politikov in za bebavost medijev, ki sta segli v neslutene višave. V mislih imam to, da so osnovnošolskim otrokom potisnili v roke ameriške zastavice, da so z njimi mahali enemu najbolj osovraženih politikov na svetu. Slika je nehote spominjala na obiske maršala Tita na Brdu pri Kranju. In pri tem so tudi zavajali tudi starše! Nihče se ni uprl takšemu izkoriščanju otrok v politične namene.
Si predstavljate, da bi kateri od teh otrok zavrnil mahanje z zastavicami? Kakšen halo bi nastal na šoli zaradi tega! Ni dvakrat reči, da bi v šolo poklicali starše in da bi šolski psiholog do temeljev pregledal otrokovo psiho, ali ni mogoče z njim kaj narobe. Saj vsi vemo, kako bi se to končalo: otroka bi vsi oštevali, dobil bi pošteno lekcijo o državljanski pokorščini in za povrh še kopico frustracij.
Tudi na takšnih majhnih detajlih se gradi samozavest posameznika in posledično naroda v celoti. Zato bi rad kdaj dočakal kak slovenski “ne”, na pa večno kimanje. Saj vendar nismo več v socializmu. Ali pač?
Objavljeno v Ponedeljek, 16. junij, 2008 ob 14:12 v kategoriji miks.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.






16. junij 2008 ob 14:30
lepi in prazni, to smo mi Slovenci
16. junij 2008 ob 14:44
Hja, popotnica večnega kimanja, strinjanja in sledenja je gotovo tudi vsesplošna apatija, ki rezultira v ponarodelem “takle mamo”. Madona, če me ob kateri besedni zvezi kar srh spreleti… Ampak če smo res taki, ali potem svetli izjemi, ki si ju naštel (no, upam, da se vseeno najde še kakšna), res samo potrjujeta pravilo, ali pa sta vseeno dokaz, da smo zmožni česa več? In če drži slednje, kdo oziroma kaj je krivo, da se to zgodi tako poredko in da nas potem tako hitro mine zalet….
16. junij 2008 ob 14:50
Bravo Andrej!
16. junij 2008 ob 15:13
+1, bravo!
16. junij 2008 ob 15:17
Dragi Eki
Potrebna je bistveno drugačna vzgoja in drugačen vrednostni sistem. Sam sem bil še kako samozavesten, a so mi v Sloveniji s strašno privošljivostjo pristrigli peruti, oziroma mi onemogočili delo. Kar pa še ne pomeni, da so me potolkli do konca. “Što ne ubija, jača”. Tako da takrat ko se vrnem v Slovenijo, bom še bistveno bolj predrzen. Treba pa bi se bilo zamislit, kakšne posameznike v slovenski družbi dajejo za vzgled? Same osebke, ki se prisiljeno nasmihajo, so brez hrbtenice, se o ničemer ne izrekajo in so votli, da bolj votli, ne bi mogli biti. Tudi zato se v Sloveniji, vse tako počasi premika.
16. junij 2008 ob 16:08
Požvižgamo se na vse,-če so ali bodo te besede,izgovorjene hladokrvno,s popolno vednostjo o tem,kaj pomenijo,potem je zgodovina upravičena,in vsi mi z njo.
16. junij 2008 ob 17:53
Hm, pa se res na vse spoznaš, Andrej. Vsaka ti čast. Pa ne, da si si vsa (večino) znanja in sposobnosti v ‘kimavski’ Sloveniji pridobil!? Pokomentiral bom samo po tvoje samozavestne in pokončne Irce, ki so si prebrali Lizbonsko pogodbo in jo potem na referendumu zelo samozavestno zavrnili:) Nič nimam proti Ircem, zame so daleč najbolj prijazen in gostoljuben narod v EU, ki se majo tudi EU za zahvalit, da so zadihali in sedaj zelo dobro živijo, no kakor za koga. Zanima me, kakašne argumente imajo/imate vsi, ki ste tako proti, da je DZ potrdil Lizbonsko pogodbo, zakaj je ne bi smel. Kje je smisel referenduma o takih zadevah, ki jih niti izvoljeni poslanci ne preberejo in preštudirajo, kja šele večina državljank in državljanov? Tako kot so Irci skoraj soglasno ponavljali v mikrofone, da so obkrožili NE, ker pogodbe ne poznajo. Imamo volitve, kjer izbiramo predstavnike v DZ, ki so zato plačani, da odločajo v določenih zadevah tudi v našem imenu in za nas. Manjka pa seveda to, da bi za svoje napačne odločitve morali odgovarjati. Zato mi tile Irci niso prav nič pokončni in samozavestni, ker so zavrnili Lizbonsko pogodbo, ker sem prepričan, da jih 2/3 teh niti ne ve, kaj so zavrnili.
Bush pa ni bil na obisku v Sloveniji, ampak na Vrhu EU-ZDA, ki je pač padel v čas našega predsedovanja. Če bi predsedovali Irci, bi pač šel na Irsko, zato ne vem v čem je poanta razglabljanja, zakaj smo ga tako prijazno in kimajoče sprejeli. Če bi želel obiskati Slovenijo in predsednik Tuerk vso pravico, da obisk zavrne, Bushu ali komur koli drugemu. Da so pa otroke prisilili pa ne verjamem, glede na sistem, ko otroka v šoli ne moreš prislili niti k sledenju pouka,kaj šele, da bo šel na Brdo mahat z zastavicami.
16. junij 2008 ob 17:56
Janša bi moral pred referendumom na Irsko poslati Andreja Šifrerja, da bi zbobnal svoje prijatelje!
16. junij 2008 ob 18:15
Novinc
Večino znanja sem pridobil v Sloveniji, toda že pri trinajstih letih sem čital angleške časopise.
Hvala bogu Irci niso ovce in ker jim politiki niso znali razložiti, so glasovali proti.
Naši poslanci so sicer res izbrani na volitvah, toda to jih še ne odvezuje, da javno razpavljajo o pomembnih temah ki zadevajo vse Slovence. Irak pač ni lokalna tema, mar ne? Ravno tako se v Lizbonski pogodbi odpovedujemo celo vrsto suverenosti.
Otroke so pod pretvezo, da grejo gledat lipicance odpeljali na Brdo, mahat z zastavicami. S tem je Janša zgolj dokazal, da je še vedno zazrt v komunistične rituale. Spomni se samo vojaške parade.
16. junij 2008 ob 18:19
Novinec, a zato ker Lizbonske pogodbe nis(m)o prebrali, bi bilo bolje biti ZA al kako? Irci so po mojem izrazili skepso, nam pa niso dali niti priložnosti, da bi o tem potekla razprava, kaj šele da bi izrazili svoje mnenje. K vragu s takimi predstavniki ljudstva (pa ni prvič, saj vemo)!
En fajn clip:
http://www.youtube.com/watch?v=8Kr0Foq3CQE
ps: je***ti siol in captcha
16. junij 2008 ob 18:23
IMaš prav, poslanci so dolžni javno razpravljati o pomembnih temah, ki se tičejo državljank in državljanov. Bi te pa prosil, če mi razložiš, kako se odpovedujemo suvernosti z Lizbonsko pogodbo, ki sem jo, priznam, zelo površno prebral.
Tega nisem slišal, da o otroke pod pretvezo, da bodo občudovali Lipicance, pečljali na Brdo mahat z zastavicami. Če je v tem kaj resnice, ni dvoma, da se bodo določeni stari temu uprli in proti temu javno in argumentirano z dokazo protestirali. Kolikor mi je znano, morajo starši za vsak izlet, ekskurzijo podpisati, da se strinjajo, da se je otrok udeleži.
16. junij 2008 ob 18:45
@xy: še boljši posnetek je tole:
http://www.youtube.com/watch?v=e4e4t3vqP4c
“The truth is that you are too chicken to have a referendum!”
16. junij 2008 ob 19:00
Deloma je res, da če se niti pozanimaš ne, kaj in kako Lizbonska pogodba določa, potem ne vem, zakaj si toliko proti ali za. Pojasnila Ircev mi povedo zgolj to, da so ljudje glasovali, brez da bi o tem resno razmislili ali se pozanimali. Pa saj nisem vnet zagovornik Lizbonske pogodbe, samo otročje mi ej poveličevanje Ircev, ki so upali reči ne? Ostali si pa ne upamo, oziroma, ne smemo, ne moremo. Zakaj pa je že potrebno reči NE? Resno me zanimajo tehtni argumenti, zakaj NE.
16. junij 2008 ob 19:25
“Ostali si pa ne upamo, oziroma, ne smemo, ne moremo.”
Daj premisli še enkrat… ali sploh imamo to možnost??? Naši ‘predstavniki’ nam je niso dali, upam da ni pretežko razumeti tega.
16. junij 2008 ob 19:34
Andrej, načeloma se kar strinjam, le s tistim delom o slovenski vzgoji ne. Bi rekel, da že dolgo nisi videl nobenega slovenskega starša. V zadnjih dvajsetih letih boš namreč z lupo težko našel starše, ki vzgajajo tako kot ti opisuješ.
V Sloveniji danes prevladuje vzgoja brez vrednot in se bolj nagiba v smer “moj otrok je pameten in ve, kaj hoče”. Posledice so žal še bolj katastrofalne kot pri “prepovedovalni” vzgoji, kakršno opisuješ ti. Vzgajamo namreč mularijo s popačeno samozavestjo, ki ni na razmišljanju temelječa samozavest, ampak na nevednosti zgrajena aroganca.
16. junij 2008 ob 19:37
Odlična razmišljanja Andrej!
Opomnil bi le dvoje. Slovenci to in ono… to ni res, Slovenci smo še kako pametni, dosti bolj od ostalih držav in tudi dosti bolje in bolj srečno živimo kot marsikje na zahodu. Hlapci niso samo v Sloveniji, so povsod po svetu, temeljni problem človeštva - tako smo bili tudi ustvarjeni, kdo si pa hoče ljudstvo, ki misli s svojo glavo. Kakšen Zeitgeist ali Se bomo prebudili si poglej…. Sploh slednje, izredno dobro izkoriščen dragocen čas..
Vzgoja je pa tako ali tako temeljni problem. Vendar kaj, ko nihče ne ve kako vzgajati. Spet je isti problem, starši se bojijo, da bi bili otroci prepametni in jih zato zatirajo (bolj ali manj očitno) - enako dela oblast na drugi strani, le na večjem nivoju. Če starši/družba niso samozavestni, tudi otrok ne morejo vzgajati…. Pa smo spet pri prvem.. Lastna izobrazba, izven uradnih institucij je edina rešitev. Kot prvo, izobrazba zakulisja svetovnega dogajanja in kot drugo, izobrazba o človeški pravi naravi oz za začetek, kaj ni prava človeška narava http://www.gape.org/gapes/prispevki/egooshoslo.htm
Razumi to in razumel boš sebe, s tem pa cel svet. Za povrh vsega pa še bolj mirno in polno živel
16. junij 2008 ob 19:38
Ja, niso nam dali možnosti reči ne na referendumu, tega imajo zgolj na Irskem, imaš pa vse možnosti, da javno izraziš svoje nasprotovanje. Kot pa sem že napisal, me zanima zakaj bi bilo potrebno reči ne.
16. junij 2008 ob 19:40
Andrej, sicer v redu zapis, ampak se strinjam z Blitzem okoli vzgoje otrok. Tukaj si popolnoma mimo usekal.
16. junij 2008 ob 19:54
Eni vgajajo tko, drugi pa otrokom vse dovolijo. Dejstvo pa je, da je oboje slabo. Sam se nagibam k mnenju, da bistveno bolj prepovedujejo, kot kajkoli drugega.
Novinc nisem zapisal da je kakršen koli tehten razlog, da se glasuje proti Lizbonski, ;eprav se precej[en del pristojnosti prenese na EU. Irci so samo dokazali, da mačka v žaklju ne kupujejo. In pri tem so dovolj samozavestni, da se požvižgajo na mnenje ostalih evropejcev. Sicer pa ni ne prvič, ne zadnjič da pade kakšna pogodba. Se bo tudi evropska birokracija morala spustiti iz višav in se vprašati, zakaj ljudje ne čutijo velike pripadnosti EU.
Starši so podpisali, da gredo otroci na izlet gledat lipicance. Na koncu pa so jim dali zastavice, da mahajo kot komunistična mladina Titu. Bo naslednjič Janša podobno finto uporabil tudi na kakšnem predvolilnem shodu? Me čisto nič ne bi presenetilo.
16. junij 2008 ob 20:18
Hehe, Andrej, mislim, da sva midva pripadnika zadnje generacije, ki so jo pretežno vzgajali s prepovedovanjem. Danes tega skoraj več ni.
16. junij 2008 ob 20:20
Blitz
Nisem tko ziher. Pejt pogledat na kmete. Tam je še vedno kar trda.
16. junij 2008 ob 20:27
Novinc, pojdi na banko po kredit pa podpiši brez da prebereš.
16. junij 2008 ob 20:28
Andrej, morda res, čeprav nisem prepričan. Sem pa prepričan, da niso kmečki otroci ti, ki so jo najslabše odnesli pri vzgoji.
16. junij 2008 ob 20:36
Se strinjam Blitz. Večina staršev je itak tako zmatrana od služb da samno bulji v TV. Za vikend pa v prvi nakupovalni center. Super je poskrbel kapitalizem za ovce, prvo ji napalijo na reklame, potem pa jim vse to še prodajo, he, he…
Milan, duhovito (:
16. junij 2008 ob 21:06
Andrej, si zadel! In kot pravi Lemurian, to ni samo slovenski problem. Celotna svetovna populacija se spreminja v poslušne robote, ki naredijo vse, kar jim oblast ukaže. Zaradi kontrole uma!
http://www.youtube.com/watch?v=zBBL07jQWRs&feature=related
16. junij 2008 ob 21:16
Zakaj pa sploh imamo oblast če bi o vsaki malenkosti morala povprašat ljudstvo? Kaj je za koga malenkost in kaj ni je pa v očeh opazovalca in ni enoznačno opredeljivo kar se avtorju tega bloga morda zdi.
Slovenska ureditev je pač taka da parlament odloča v imenu ljudstva, zato je parlament izvoljen. Če se s sistemom ne strinjaš še ne pomeni da dela narobe.
Še vedno mi po toliko pisanja ni jasno kako to da filmar piše o politiki (in poleg tega sam sebe dejansko resno jemlje, pa tudi kar nekaj bralcev ga), ko vedno če se le da poudari da naj čevlje sodi kopitar.
16. junij 2008 ob 21:26
milan
ali pa živi pod milim nebom, ker ne boš najel kredita, ker se ti ne da podpisat pogodbe?! Ravno v tem je poanta, odločali so o pogodbi, o kateri večina ni vedela prav veliko. In ker so jo zavrnili, so zdaj največji frajerji. Ja no, kakor za koga. Prijeten večer.
16. junij 2008 ob 21:29
pardon, ker se ti ne da prebrati pogodbe:)
16. junij 2008 ob 23:28
dej Novinc u glavo se ustrel, zarad takih pametnjakovičev kot misliš, da si sam se dogaja poneumljanje ljudstva in kao ti sero boš nam pametoval. Če si ti hlapec to tudi bodi, nas ne vleči v drek. Tu pa je nekaj zate.
http://www.youtube.com/watch?v=qOcG2G_6uC0&feature=related
17. junij 2008 ob 00:17
Andrej, pojma nimaš kako je na kmetih.
KAR - to je največja laž, za vedno se to zapomni.
Blitz, 100% se strinjam s tabo. Tovariši ali gospodje ali pa hlapci, kadar so svobodne volitve in to pri nas so, je oblast odsev ljudstva. Predlagam, da zamenjamo ljudstvo ali pač boste “tapametni” kandidirali na jesenskih volitvah in nas popeljali …, kam že ?
Bil sem pred kratkim v BG. Sem pričakoval slabe razmere, a sem bil šokiran, revščina in revščina, apatičnost naroda pa neverjetna. Takrat sem se šele dobro zavedal, kaj pomeni biti del EU.
Referendum. Pojma nimam ali je prav, da so Irci bili proti ali ne. Ni niti pomembno, svet se vrti naprej in dobra rešitev se bo prej ali slej našla.
17. junij 2008 ob 01:16
McFly, daj malo razmisli, kaj pomeni širši druzbeni konsenz. Po tvoje oblast, ki je izvoljena po meri ljudstva, lahko počne kar pač če, ker je pač izvoljena. Pa kje ti živiš? Tvoje razmišljanje je tipično hlačepevsko, pa da ga jebeš. Zresni se.
17. junij 2008 ob 01:54
Referendumi so dvorezen meč. Na Irskem je preprosto: 46. člen njihove ustave zahteva, da morajo o vsaki spremembi, s katero bi se spremenila ustava, razpisati referendum. In to bi se z lizbonsko pogodbo tudi zgodilo, čeprav ne zato, kar so trdili nasprotniki. V taboru “proti” so trdili vse mogoče, od tega, da bodo zaradi “Evrope” na Irskem legalizirali umetno prekinitev nosečnosti in do tega, da bodo morali irski fantje služiti v “evropski vojski”. Udeležba - nekaj čez 50% - tudi ni tako fantastično visoka, da bi lahko zdaj govorili, kako da so Irci vsem dokazali, kako demokratični so in za kaj se borijo. Ko so leta 1972 glasovali za članstvo v takratni Evropski skupnosti, jih je na volišča prišlo 71 odstotkov, od teh pa jih je 83 odstotkov glasovalo “za”. Pa tudi sicer bi morali referendume imeti samo za res pomembne, prelomne stvari, ne pa tako kot v Sloveniji ali Švici za čisto vsako figo (in, kar je bilo v Sloveniji najbolj sramotno, o zakonu o umetnem oplojevanju). Čisto prav je, da so imeli Irci referendum, še boljše pa bo, ko bo udeležba na volitvah in referendumih obvezna (kot je v Avstraliji). In, Andrej, zakaj v tvoji novi domovini niso razpisali referenduma o lizbonski pogodbi? Morda zaradi neprijetnih izkušenj s plebisciti? Ali pa zato, ker je Bundestag res tako nedemokratična ustanova?
17. junij 2008 ob 06:52
…ker je glih moj taglavni šef irkega porekla … vem, da smo si Slovenci anu Irci zelo podobni, med drugim tudi oboji jemo krvavice, samo, da jim oni rečejo Black Puding…niso si pa čisto nič podobni irski vodje in slovencev voditelji…Slovenci,( če s, z č-jem zamenjamo, skoraj pride Č(S)loveski Slovenci-nima Slovenija samo love noter) samo tastari in iz Krasa doma, poznamo tudi mulce-samo teh nihče več Sloveniji ne dela, se pa v Franciji dobijo, sladke krvavice z rozinami in pinolami … nemci pa brez fantazije, kr bluthwürst rečejo-so bliže Sloveniji…in ker med drugim tudi kislo zelje na veliko tržijo, po celem Svetu, Nemci, ni jih sram, kot bi bilo Slovenske voditelje sram, mulce tržit, verjamem tudi,da v Sloveniji jih nobeden več ne zna narediti, če pa še zna,je pa tako star, da spet ne more … jih že vsaj 40 let nisem videl…Francoske pa mi niso všeč, ker niso tako dobre, kot so kraške ble in black pudinga tudi ne jem, ker tudi niso tako dobre, kot so gorenjske…zraven gorenskih se še kislo zelje in krompir proda, zraven kraških mulc pa nič, ker so vedno za desert…seveda enkrat davno ble…zakaj sem o klobasah, zato, ker Eu je vedno bolj ena klobasa-nikoli se ne ve, kaj vse je notri umešano, vedno se eno govori, drugo dela, tretje potem izpade ali pa navadno vojna.
17. junij 2008 ob 08:01
kristus, Andrej, akteri del Slovencev pa ti opisuješ? Mene - v to sem sigurna- v tem predalu sigurno ni, pa tudi mnogih mojih someščanov tudi ne. So pa, normalno, posamezniki, rečem jim ritolizniki, ki lezejo v ritke vsekrižem. Eni meni, drugi tebi, tretji politikom, četrti že komu, od katerega pričakujejo kaj koristi. Ampak tak “delček” naroda- kateregakoli- je pač moč najti povsod na zemeljski obli.
Kar se pa referendumov tiče: pomisli le na zadnjega, ko si je ljudstvo, zlasti tisti del, ki odhaja v pokoj, zaradi levičarske politične propagande šlo pljuvat v lastno skledo.
Kar pa se tiče “osveščene ” evrope pa lahko dodam droben kamenček na podlagi lasatnih izkušenj: Letos sem bila v enem od pobratenih mest v Franciji. Valda, da smos tanovali pri domačinih, in moja sreča je bila, da so le-ti znali angleško. Pomenkovali smo se o tem in onem, in verjemi, politika jih prav toliko briga- nič več in nič manj- kolikor imajo od nje lastnih koristi.
V bližnji okolici imamo par Angležev, ki so se sem priselili. So - na svojem področju- zelo razgledani, ampak- kar se tiče politike- dol jim visi.
Bi pa še nekaj dodala, kar je že eden pred menoj: o tem, kakšni smo (postali?) Slovenci kar smo v EU, bi res najlaže (pre)sodili, če za kakšen teden obiščemo nekdanje južne republike. Tudi Beograd, na primer. Pa ne tzoliko zaradi zanemarjene splošne podobe tega žalostnega mesta, temveč zaradi razmišljanja njenih prebivalcev. Politika jih je naredila zelo zelo upogljive in dobremu retoriku - kar pa tamkajšnji politiki tudi so!!- ni pro9blem, spraviti na ulice stotisoče.
Pa bodo danes vzklikali “Dol z vlado”, jutri pa že “gor z vlado”.
V bistvu sem vesela, da nam je dano, da odraščamo v nekem normalnem okolju, bognedaj, da bi še zmeraj živeli v blodnjah in v zverinjaku kot je to bilo pred letom 1990.
17. junij 2008 ob 09:35
O vzgoji samo to: prihajam s podeželja, zdaj živim v mestu, učila sem v šoli, skratka videla vse možne produkte slovenske vzgoje. Moja ocena: predvsem ni nobene kontinuitete. Starši vzgojijo nevrotične otroke, ker jim en čas vse prepovedujejo, se derejo nanje, jim “grozijo”, čez en teden so otroci najboljši, najpametnejši, dogajajo se jim same krivice, učitelji so prasci, ki jih nalašč zafrkavajo itd. in spet naslednjič se starši odločijo, da bodo svoje otroke materialno obložili in jih pretirano razvajajo z vsem mogočim … ko se spet razjezijo, jim začnejo vzbujati občutek krivde: poglej, kaj sem ti kupil, ti pa mi delaš sramoto itd. itd.
Nobeno presenečenje ni, da večina mladih nevzgojenih in predvsem totalno nesamostojnih.
Toliko z moje strani. Lep dan vsem!
17. junij 2008 ob 12:18
irska lekcija evropi o pomenu besede “demos kratos” je bila
potrebna.janševa politika brzi voz,ki se mu je obnesla v sloveniji pač ni vžgala tudi v evropi.kje smo,pove dosti tudi bushev obisk pri nas,ritolizništvo naših vrlih politikov in medijev pa tudi paralela demostracij pri nas in v londonu,da ne govorimo o repliki iz 70 let z zastavicami.krivdo ne vidim
v pomanjkanju samozavesti,temveč v amerikanizaciji družbe.škoda da še zmeraj potrebujemo zunanjega sovražnika,ki nas edini lahko strne in omogoči da pozabimo na domače rasprtije.
17. junij 2008 ob 12:28
nichiren, kaj si pa pričakoval od sebe v svobodi ? Pač ljudstva ne moreš zamenjati oziroma čez noč spremeniti. V tem je problem, ne Američani, oni imajo svoje probleme. K nam pa pridejo in odidejo, a v glavi večine “navadnih” Slovencev ostane še vedno duh prejšnjega režima. Pri vseh stvareh niti ni nujno, da je to slabo, a vendar le.
17. junij 2008 ob 12:46
rafael,po domače :mi smo psi spušteni s ketne a ne?
ne strinjam se.problem vidim v prisvajanju napačnih vrednot
(to sem mislil pod amerikanizacija,ne pa prihod ali odhod amerov)problem vidim v oblasti ki ne dela v dobro naroda,
problem je tudi da ne vidim človeka za naprej,problem je da vsak ima svoj prav in da ni dialoga.problem je pomanjkanje spoštovanja v vsemu ,za vse.edino dobro je da so problemi,če ne kje bi šele takrat bili.
17. junij 2008 ob 15:57
Me prav zanima, koliko blogarjev je prebralo slovensko ustavo!
17. junij 2008 ob 16:01
Novinc , prid do mene, ti bom kaj za podpisat dal, pa ne pol jamrat, da si se zajebal.
17. junij 2008 ob 16:24
P.S.
TITANIA…se strinjam s teboj.
17. junij 2008 ob 19:11
Hmm, kaj pa vem. Po poročanju RTV Slovenija imajo Irci že v ustavi zapisano, da se o tej pogodbi odloča na referendumu. Možnosti vpliva na volivce pa so imeli tako politiki zagovorniki kot nasprotniki. Očitno so slednji opravili boljše delo. Samo potezo Ircev ocenjujem kot hinavsko. Sami so pokasirali neke ugodnosti, seda pa bi radi zavrli smer razvoja h kateri so tudi sami prispevali oz. za katero so se takrat zavzeli.
PS. Tudi to ni demokracija, da nekaj milijonov ljudi vpliva na usodo nekaj sto milijonov ljudi. Res pa je tudi da, demokracija ni niti to da ima večina vedno prav.
17. junij 2008 ob 21:20
Pri nas v Butalah je bilo od nekdaj tako, da so butalske ovce potrebovale in tudi častile vodilnega ovna in tako je še danes. Najprej je bil to far, potem partijski sekretar, danes pa je to partijski sekretar, ki je postal far. V sebi je združil vse kvalitete obeh. Tako je postal oseba, ki si brez sramu prisvaja zasluge drugih in jim vehementno pripisuje svoje napake . Ker mu ovce verjamejo mu pač sledijo. K sreči pa smo Butalci vsaj toliko tudi uporniški da smo se vedno uprli razmeram, ki so bile posledice politike vodilnih ovnov. Zato smo najprej premagali farja, potem partijskega sekretarja in sedaj bomo še tega hermafrodita. Tudi če bomo še vedno butalci upam da ne bomo postali kimavci in zato se ne strinjam s tezo o večnih kimavcih, saj je med butalci veliko več večnih upornikov kot kimavcev. Rezultat mojega razmišljanja bo preverljiv na letošnjih volitvah in upam da imam prav.
17. junij 2008 ob 23:17
Saj ni pomembno kaj kdo, glavno, da so naši. Špinaker ti je čist odfukal, stari, spet si začel.
17. junij 2008 ob 23:37
Velika vecina EU ljudi sploh ni imela (!) moznosti glasovanja in to zato, ker bi vecina glasovala proti Lizbonski pogodbi. Zanimivo je opazovati, kako bi elita sedaj - ustvarila EU dveh hitrosti ali ponovila referendum ( in ga ponavljala toliko casa, dokler ne uspe ). Dejstvo pa je, da nase oblastnike nismo pooblastili, da o tem odlocajo namesto nas in v nasem imenu. V bistvu sploh ne morem verjet? Kaj dogaja? Kje smo pristali? Zakaj jim ta NE ni jasen? Zakaj bi se elita na vsak nacin rada odlepila od “ordinary people”? Zakaj se nas bojijo?
18. junij 2008 ob 05:44
Nekaj let nazaj, a že v kapitalizmu je bila Slovenija vključena v mednarodno raziskavo, ki je proučevala vpliv družbene sredine na ambicioznost otrok. Brazilski otrok je sanjal o bogastvu, slovenski o majhni hišici. Družba, ki ubije sanje, ne more biti nikoli resnično produktivna, ker je spodkopana že v samem temelju. Vcepljena skormnost in ponižnost, kljub delovnim navadam, ne pelje v nadpovprečne rezulatate. K tej čudni ponižnosti, ki izvira iz prejšnjega sistema, prispeva tudi krščanski duh, ki seveda temelji na podrejanju, čeprav so v “belih” vrstah največji zagovorniki kapitalizma. Zadeva je sociološko gledano pravi paradoks. Normalno, da se ti notranji družbeni konflikti poznajo na vseh nivojih odločanja in zaradi tega naša demokracija še potrebuje nekaj časa za zorenje.
Morda tale moj komentar ni čisto v kontekstu, a vsaka reč ima svoje korenine. Ustvariti deželo resnično odprtih možnosti je težko, tudi brazilski otrok, se v veliko primerih identificira samo nogometaši ali pa morda vozniki formule ena, s kom se lahko pa pri nas? S tistimi, ki so si vzeli svoj kos potice zaradi priviligiranosti, ker so imeli to, kar je v svetu naveč vredno, informacije! Notranje informacije! Taka trgovina je v razvitem svetu prepovedana. Špekulira s s tveganjem, ne brez!
Ostali ljudje samo prestrašeno gledajo in opazujejo in se bojijo za svoj košček kruha, ti bodo še dolgo hodili v demokracijo in še dolgo bo trajalo, da bodo znali reči NE in bodo tudi vedeli zakaj.
18. junij 2008 ob 06:57
v bistvu, če smo pošteni, sanjati “le” o majhni hišici” niti ni tako slabo in črnogledo.
meni to pomeni, da nismo nerealni sanjači, da vemo, da je potrebno pot do uspeha tlakovati z majhnimi koraki.
tako se daleč pride, ane?
Konec koncev- zakaj potem praviloma velja, da tisti, ki zadene na loteriji, ta denar kaj hitro zafrtačka?
Normalno, da braziljski otrok sanja o bogastvu. Saj ima “vzore” zato na vsakem koraku: mafija, nasilje, teror….In že v rani mladosti hudičevo dobro ve, da se na pošten način nikamor ne pride

Pri nas je strašno hudo narobe predvsem to, da starši, ki mislijo, da “nekaj so”, oziroma, ki menijo, da “imajo nekaj več”, živijo poleg svojega življenja, še življenje lastnih otrok. Rezultati so, žal, vidni na vsakem korkau: cel kup egoistične, vase zagledane mladeži, ki ne zna uporabljati niti svojih mišic, kaj šele možganov. In se preseravajo in bahajo s svojimi ta starimi, nadvladujejo šibkejše od sebe, a ko jih malo bolj na tesno pritisne ob zid, se učičajo in zjočejo, ker so takoooo ubogi.
Če človek hoče, da “napreduje”, da mora v življenju boriti, sam nositi odgovornosti, presojanja, imeti svoje lastno sito za tisto, kaj v prihodnosti početi ali nepočeti.

Mladi bi se morali VSAJ mesec dni v počitnicah zaposliti, služiti denar, in potem, če se jim ne bo zdelo škoda, s tem lastnim denarjem iti na flenkarije.
Skratka, sanjati o bogastvu, ne da bi se nam ljubilo zavihati rokave, je potrata časa in energije.
Konec koncev je tudi moj sosed pri 76 še zmeraj ledik. Ampak že kar pomnim, sanja o tem, kako bo pri njem potrkala na vrata ena lepa, pametna in blond, s katero se bo poročil in srečno živel for ever

18. junij 2008 ob 07:17
Mica ne mešaj odraslega realizma simbolnimi vrednostmi s katerimi operira otrok. V taki miselnosti o majhni hiški tiči malopoteznost bodočega odraslega človeka, strah pred uresničevanjem samega sebe. Strah pred velikimi koraki.
Veliko ljudi ima potencial, ki ga ne izkoristi.
Tvoje mišljenje, ki ga verjetno prenašaš na svojo sredino, o zdravem pogledu, je srž tega. Ravno to je problem. Kadar so realni cilji prenizko postavljeni. Realizem je potrebno predefinirati, če želiš uspešno družbo. O tem govorim. Človek sam ustvarja svoj realizem.
18. junij 2008 ob 09:25
Nevenka, temu se reče “nivo aspiracije”. Pri nas si postavljamo prenizke cilje in tlačimo dol vse nadpovprečneže, ker motijo ubogljivo uravnilovko. Če se bo ta trend nadaljeval v prihodnje, bo lepo število prodornih Slovencev, predvsem mladih odšel na tuje. Ne samo zaradi dobrih plač, boljšega življenskega standarda, marveč tudi zaradi tega, ker bojo tam lahko uresničili svoje nadpovprečne sanje. V Slovenijo praktično nihče, ki je nadpovprečen ne prihaja delat. Mi uvažamo poceni delovno silo iz vzhoda in Balkana. Že ta trend pove vse. Mladi ki danes svobodno potujejo po svetu ustanavljajo popolnoma nove socialne mreže in samo vprašanje je, kdaj bodo začeli razmišljati širše in izbirati poklicne možnosti znotraj Evrope. Temu se strokovno pravi “odliv pameti” in bojim se da bo to naša prihodnost. Iz Srbije je odšlo 300.000 mladih izobraženih ljudi. Sedaj pa poglej, kaj se dogaja tam in zakaj se ne morejo izviti iz okostenelih vzorcev nacionalistične politike.
18. junij 2008 ob 11:45
Rad bi rekel samo tole.
Slovenija ima 2 milijona prebivalcev in še ti so raztreseni naokoli. Se pravi, da prebivajo izven centrov, kjer so boljše možnosti za nadpovprečne dosežke.
Če se človek potrudi dobi kar precej nadpovprečnežev, ki jih prav nihče ne tlači in spravlja pod uravnilovko. Ti ljudje uresničujejo svoje cilje in so vpeti v te nove mreže napredka, ob tem pa nimajo časa za pojavljanje v lokalnih - slovenskih - medijih in brezplodnih razpravah kot je tale tu.
Moje izkušnje temeljijo bolj na gospodarstvu in znanosti. Morda je na tvojem področju - umetnost- kaj drugače, ampak dvomim.
Nadpovprečni, tisti, ki so priznani tudi v tujini, po mojem nimajo problemov.
Zavedati se je pač treba kje živimo in kakšne so možnosti za uresničitev svojih ciljev. Odkar smo v EU je ovir zelo malo. Glavna ovira je po mojem lenoba. Slovenija ima cel kup umetnikov in ne vem še koga, ki so prisesani na nas, ki denar služimo, rezultati pa so kilavi. Lep primer je slovenski film. Še vedno čakam na enega, ob katerem me ne bo sram pred samim sabo, ko ga bom pogledal.
U glavnem. Delaj nadpovprečno, lačen ne boš in okoli tebe se bojo zbirali drugi nadpovprečneži, tu ali pa v tujini.
Mi že vemo na katerem gruntu si gor zrasel.
A ja pa še to me moti. Ne meči nas vseh v isti koš - si postavljamo prenizke cilje, zaviramo nadpovprečne itd. Piši zase ali pa povej točno koga misliš.
18. junij 2008 ob 12:11
Oprosti Pohar, ne natolcuj kako so umetniki prisesani na vas. Ne vem če poznaš kako je to urejeno po Evropi, dvomim da poznaš. Ta gonja proti umetnosti in kulturi je pravi odraz stanja v naši družbi in govori marskaj tudi o naših vrednotah. Tudi o tem sem mislil s tisto , “polni želodci, prazne glave”. Ne vem kaj boš kazal zanamcem, same avtoceste ali kaj? Kje so muzeji, slike, arhitektura, filmi, literatura…To dela civilizacijo, ne pa zgolj ekonomski napredek in gospodarski rezultati. Sicer pa za vse ekonomiste je najbolši paradoks; “Kakšna je dodana vrednost H.C. Andersona?” Se je ne da izračunat, ker je prevelika.
18. junij 2008 ob 12:11
Ne gre za halapčevstvo ampak odrekanje zakonodajne oblasti legitimno izvoljeni vladi in prelaganje le te na ljudstvo. Zakaj pa imamo vlado če se ne sme o ničemer odločit sama.
Glede na to da smo druga država na svetu po številu referendumov, so verjetno vse ostale države (s Košakovo priljubljeno Nemčijo vred) hlapčevske, saj ljudstvo vladi dovoli (neverjetno!) da počne “kar hoče”.
Preberi si odstavke 3-5 bloga Marka Crnkoviča: http://crnkovic.blog.siol.net/2008/06/16/gaston-w-zgaga/
18. junij 2008 ob 12:22
Andersen ni dobival državne podpore, prav tako ne Picasso, Grohar, še Jakac ni dobival podpore države… Skoraj vsi veliki so umetnost delal iz svojega lastnega užitka ali pa iz vzgibov dobre prodaje (pogosto kombinacije obojega), nikakor ne na račun ljudstva.
18. junij 2008 ob 12:32
MM, ne podtikaj mi da forsiram Nemčijo, ker jo ne. Kot drugo, za spremebo se pozanimaj, kako imajo po Evropi urejeno financiranje kulture. Posebej si poglej davčne olajšave. Prav tako ne podtikaj Piccasa, saj se pogovarjamo o financiranju kulture, danes in tu. Tisto z dodano vrednostjo pa sem mislil v smislu, da so prečesto dobitki, ki jih dobi narod z vlaganjem v kulturo neprecenljivi. Pa kaj misliš da bi se kak turist ustavil v Ljubljani, če ne bi imeli Plečnika? A ti veš koliko turistov letno obišče Louvre? Številke bi te presenetile…Samo po tvoje je verjetno najbolje, da je umetnik lačen, saj potem najbolje ustvarja. Bog pomagaj slovenski preproščini in zablodam.
18. junij 2008 ob 13:00
Andrej, se popolnoma strinjam s teboj. Je pa tudi res, da vsak, ki se obregne v umetnost ni umetnik. Za to, kdo v resnici je umetnik, bi pa morali biti kriteriji pošteni in za resnične umetnike bi morala skrbeti država, pravi umetnik je običajno slab trgovec.
Skrbeti pa ne pomeni vedno samo plačati, pač pa pomagati, da se uveljavi in umetnosti dati prostor v življenju, potem bi se tudi trg na tem področju razvil vsaj malo, čeprav smo tako majhni.
Kaj pomeni pošteni, mi menda ni treba poudarjati. Politika bi jih morala takoj dobiti po prstih, čim bi hotela kaj po svoje krojiti in vzganjati režimski favoritizem.
Večini umetnikom, ki jih poznam, je trženje mrzko, ker ne ustvarjajo po kriterijih trga. Umetnost in komercialna umetnost sta zame dve različni stvari, včasih se izravnavata se šele na dolgi rok, a takrat je umetnik že pokojen. Vrednotenje umetnosti je jasno vsakemu ekonomistu in sicer toliko, da ve, da jo je izredno težko ovrednotiti.
Če se vlada izkaže z dobrimi rezultati nihče ne dvomi vanjo!!!
18. junij 2008 ob 13:57
Še en pogovor z Marcelom Messingom na temo:
http://video.google.com/videosearch?q=se+bomo+prebudili&sitesearch#
18. junij 2008 ob 15:15
In na Dnevniku tale vest:
http://www.dnevnik.si/novice/svet/327755
18. junij 2008 ob 20:33
V bistvu se z večino strinjam, sem sam nekaj podobnega napisal na http://politicniblog.blogspot.com/2008/06/cesarjeva-nova-obacila-irski-primer.html
Se pa ne strinjam glede očitkov pri Bushevem obisku. Ok, razen otrok, tisto je vseeno malce preveč spominjalo na Titoizem. Ne glede na to, kar si mislimo o Bushu, on vseeno predstavlja eno večjih nacij na svetu, in že zato si zasluži spoštovanje. Nenazadnje je Amerika Evropo reševala ne le v svetovnih vojnah, ampak tudi v Bosni, na Kosovu in še kje.
Pa pri tem lepo prosim ne pozabit, da če si proti Bushu v bistvu deliš mnenje povprečenega Američana. To, biti povprečen Američan, je pa ja najhujša groza, ki se lahko zgodi Slovencu.
21. junij 2008 ob 11:41
S plagiatom govora je naš premier samo potrdil mojo tezo, da si brezkompromisno prisvaja zasluge drugih in jim brez sramu pripisuje svoje napake, kar dokazuje s “protitajkunsko vojno!” Pred volitvami bi se moral le še posuti s pepelom in odkriti ozadje orožarskih afer, kajti s tem bi storil vsaj nekaj koristnega za državo, nato pa naj se mirno umakne , da bodo drugi lahko postorili tisto, kar je sam obljubljal.
20. julij 2008 ob 12:00
AK - ta migracija sposobnih je žal svetovni problem, ne samo slovenski. “Nadpovprečnež” pa je zame je tudi relativen pojem. Zakaj si ti danes še vedno v Nemčiji, ne pa že v Ameriki? Slovenci nismo tako povprečni, počakaj, da se osvobodimo znotraj sebe, nam starejšim je že malo težje. Vrag je v tem, da se danes v Sloveniji skoraj vsi, ki malo odstopajo, ukvarjajo pretežno s politiko, ne pa s svojim poslom. Smo sploh sposobni debate o čem, ne da bi vključili politiko. Upam, da še doživim čas, ko bo politika stvar politikov, ti pa odvisni od nas. Ampak, kot je rekel cenjeni g. Bučar po osamosvojitvi, potreben je čas, zamenjava generacij. Jaz temu dodajam, pa več optimizma in odgovornosti.
20. julij 2008 ob 12:01
Uf! Spet napačno vnešen komentar, ko po nekaj dnevni odsotnosti prebiram stara jajca.