Omejevanje svobode kajenja in podjetništva
Petek, 17. avgust 2007Pa ste ga dočakali: uveljavitev protitobačnega zakona! Seveda se bodo učinki te gonje proti kadilcem poznali šele kasneje, saj v poletnih mesecih pač večina restavracij, bifejev in gostinskih obratov takšne in drugačne vrste obratuje tudi na vrtovih. Toda ko bo padel prvi dež, se boste verjetno spraševali, kje so vsi tisti gostje, ki so viseli dneve in noči v gostilnah in predstavljali tako imenovano “stalno klientelo”.
Za vsakega lastnika gostinskega obrata je namreč najbolj usodno ravno to, da izgubi stalne obiskovalce, ki mu prav vsak dan polnijo bife, pijejo obvezne jutranje kavice, se po službi vračajo na pivo in ustvarjajo tisto, čemur rečemo “štimung” gostilne. Če ne drugače, je ta zakon diskriminatoren ne samo do kadilcev, temveč tudi do lastnikov gostinskih obratov: tisti lastniki, ki nimajo vrtov ali prostega dostopa na pločnik, so postavljeni v slabši položaj. Kdo bo pa še hodil v nočni klub, ki je v kleti in kjer se boš moral za vsak cigaretni dim povzpeti po stopnicah?
Klasičen primer upada obiska lahko pričakuje naprimer K4. Po drugi strani pa bo Global, ki ima čudovito teraso in pogled na mesto, doživel pravi razcvet in bo še bolj nabito poln — za razliko od Bachusa, kjer bodo gostje očitno sami nekadilci (v kar pa krepko dvomim). Tudi restavracije, ker ni dovoljeno imeti niti posebne sobe za kadilce, se bodo soočile s pomankanjem gostov. Kdo bo še kot kadilec odšel na večerjo in potem po jedi pokadil cigareto ali cigaro v nekakšni kadilnici ali bognedaj na pločniku pred lokalom sredi zime? Ti gostje bodo med večerjo v restavraciji ali doma verjetno izbrali slednje.
Seveda bodo ob tem zapisu takoj skočili vsi nekadilci, ki so baje komaj čakali, da zakon začne veljati, in bodo zdaj baje kar drli v restavracije, klube in bifeje. V ta podatek pa kot meščan, ki je preživel dober del življenja v mestu, krepko dvomim. Ne verjamem namreč, da predstavljajo nekadilci najbolj aktiven in družaben sloj ljudi. Toda Slovenci so vedno bolj papeški od papeža in se bodo tudi tega zakona držali kot pijanec plota. Kar predstavljam si, da se bo vedno našel kak zaveden državljan, ki bo teroriziral kadilce tudi na vrtovih in v drugih odprtih prostorih, saj ga bo cigaretni dim motil tudi tam.
Nihče se v Sloveniji ne vpraša, zakaj državi in politikom dopuščamo, da se vtikajo prav v vse pore družbe. Za razliko od Berlina imamo v Sloveniji predpisan obratovalni čas. Tudi če gostje kluba nikogar ne motijo, če se vsi sosedje strinjajo, da jih hrup ne moti, obstaja država, ki odreja, od kdaj do kdaj lahko obratuješ. V Berlinu tega ne poznajo. Vsak lokal je odprt tako dolgo, kolikor se lastniku zdi primerno, imeti mora le soglasje sosedov.
Velika razlika pa je tudi v tem, da se Nemci — razen nogometnih huliganov — ne derejo, ko zapuščajo lokale, saj so očitno bolj kultivirani ali vsaj manj vinjeni kot Slovenci. Podobno je z oglaševanjem alkohola in prodajo le-tega praktično 24 ur na dan. V Nemčiji je mogoče vse oglaševati in prosto prodajati. Pri tem pa mislim, da v dobrih dveh mesecih nisem videl res vinjenega gosta — in če je že bil, je bil po defaultu turist, ponavadi angleški. Podobno je s prehitro vožnjo, čeprav na nekaterih odsekih avtocest hitrost ni omejena. Kljub temu se Nemci ravno ne pobijajo na cestah. V mestu pa so — ne boste verjeli — najbolj nevarni kolesarji, ne avtomobilisti!
Vsa ta protikadilska gonja je bolj stvar naše mentalitete in pomankanja demokratičtnosti kot pa treznega razmisleka. Gostinci so poleg kadilcev prav gotovo žrtve, položene na oltar države … Svobodna gospodarska pobuda pa se je še bolj premaknila v nedoločeno prihodnost.
Objavljeno v Petek, 17. Avgust, 2007 ob 16:00 v kategoriji miks.
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback.






17. Avgust 2007 ob 16:46
bala..
17. Avgust 2007 ob 16:55
No ja…prav hecno koliko nebuloz o upadu prometa gostincev, spiše nekdo, ki je videl toliko sveta. Italijanski gostinci so v enem letu na popolnoma istih bilančnih številkah, kot so bili pred kadilskim zakonom…
Se pa popolnoma strinjam v delu, kjer piše o vtikanju države v vsak drek…
17. Avgust 2007 ob 17:04
ja kam pa misliš, da bodo šli kadilci? Bejži no, saj ni samo Berlin Evropa. Kaj pa Glasgow, pa Pariz, pa London, pa Dublin, … Kadilci bodo še vedno najštevilčnejše stranke, tako kot v vseh drugih državah, kjer so kajenje v lokalih povsem prepovedali.
Ali imamo pri nas res predpis, ki zapoveduje, kdaj smejo biti lokali odprti? Kako so potem lahko nekateri odprti vso noč? Skrivnost Nemčije je točno v tem, da se ne derejo in predvsem ne pijejo kot Slovenci. Ko meni Avstrijci in Nemci modrujejo o kommatrinken problemu, se jim samo smejem, ker se jim sanja ne, kako to izgleda v Sloveniji.
Mislim, Andrej, da gre pri tebi za odpor predpisom iz principa. Ja valjda nas mora oblast omejevati. Njihova naloga je skrbeti za našo varnost, zato imamo prometne predpise, na primer.
In ne preveč o Nemčiji prepevati, ki je kao tako svobodna in ni nobenih omejitev, ker je folk tako oh in sploh zaveden. V Nemčiji so trgovine ob nedeljah zaprte. Pa ne zato, ker zavedni nemški delodajalci ne želijo delavcev siliti v nedeljsko delo. Ampak zato, ker morajo biti trgovine v nedeljo pač zaprte.
Vsaka država ima pravico in dolžnost postavljati predpise in zakone. Mislim, da imamo v Sloveniji dovolj tehtnih problemov, na katere je potrebno opozarjati. Če se pa nad vsakim zakonom zmrdujemo, izpademo tečneži, ki jim itak nič ni prav. Zakaj bi se na take ozirali.
Boljšega ljudstva si ne aktualna ne katerkoli druga oblast ne more želeti.
17. Avgust 2007 ob 17:24
ah ja sej je ze brezveze karkol na to temo spisat in komentirat, ker nekadilci tako bojevito branijo tale zakon. dokler ne bo na kaksnem drugem podrocju kratena njihova pravica, pol se bodo pa usajali in kokodajsali. sicer sem pa ze nekje napisala, da je zame to samo prikrivanje pravih problemov v druzbi. saj ni problem, bom kadila zunaj. prav tako sem tistih nekaj mesecev, ko naj bi bile trgovine ob nedeljah zaprte, hodila po fasungo ob sobotah. ampak ljubi bog, naj nekadilci nehajo civkat, da kajenje itak ni dobro za nase zdravje in da bi bilo najbolje, da se odvadimo… mislim, to mi pa prav pritisk dvigne. res, skoda besed. LP
17. Avgust 2007 ob 17:32
Halo Blitz
V Berlinu se nekatere trgovine pač odprte tudi v nedeljah in država se očitno ne vtika prav povsod, pri nas pa nam bodo kmalu zapovedovali kolikokrat smemo seksat na teden, samo da bodo novi Slovenci na poti…
17. Avgust 2007 ob 17:33
Se vidi, da si kadilec
No…sicer sem pa 5tudi jaz proti temu zakonu. Zanjimivo se mi zdi, ko grem zvečer na pivo v gostilno in smo sedaj po večini vsi zunaj. Pa ne zato, ker bi bilo zunaj lepše. Ljudje, ki večere preživljajo v gostilnah so povečini kadilci ali so nekadilci in jih cigaretni dim ne moti, tako kot mene. Menim, da se bo zakon kmalu spremenil in bo kajenje v bifejih zopet dovoljeno 
17. Avgust 2007 ob 17:49
andrej, nekatere trgovine - poudarek na nekatere. Ampak obstajajo zelo jasno pogoji, katere. Denimo pekarne v bližini pomembnejših železniških in avtobusnih postaj smejo biti odprte v nedeljo dopoldan. Pa še nekaj takih zelo natančno določenih izjem je. Nikoli pa niso denimo odprti hipermarketi.
Nihče ti ne bo zapovedoval koliko seksati, prepovedano je le posilstvo, ker drugega siliš v nekaj česar noče. Podobno je s siljenjem nekadilcev k pasivnemu kajenju.
17. Avgust 2007 ob 17:58
sploh ne morem verjet, še vedno se obnašaš kot otrok. Res me zanima - ali še nikoli prej nisi preživel vsaj 3 tedneov v nekem tujem mestu?
17. Avgust 2007 ob 18:36
Jao, Košak!
Tvoja fascinacija nad vsem kar je tuje je že prav bolestna. Blitzu nisi odgovoril, kako to, da so oštarije polne v Glasgowu, ali pa v Rimu?
Tudi jaz se sprašujem, kam bodo šli vsi kadilci! Bodo kar nehali ven hodit? Ne me no hecat!
Tole: “Ne verjamem namreč, da predstavljajo nekadilci najbolj aktiven in družaben sloj ljudi.”
…je pa zame žalitev brez primere!
Če je zate vrhunec uživaškega življenja celodnevno posedanje v oštariji, s čikom v roki, kajpak, je pa to tvoj problem in problem tebi podobnih.
Če je aktivnost in družabnost zate izključno posedanje v oštariji s čikom v roki, ti svetujem, da se končno začneš s športom ukvarjat!
Protikadilski zakon je sprejet, jaz pa zadovoljen
17. Avgust 2007 ob 19:26
Ne pozabite na Dublin. Kajenje je Irski nacionalni šport, pa tudi imajo prepoved že nekaj let. Sicer je pa zakon res bedast.
17. Avgust 2007 ob 20:42
Se dolgo se bo kadilo …
… vendar ne iz kaksnih prijetnih lokalckov, restavracij ali klubov.
Kadilo se bo iz tovarn, azbestnih stal, avtomobilov, bolgarskih in romunskih sleperjev. Ena resna medicinska raziskava pravi, da ce gres zvecer v mestu tect za kaksno uro, kasiras vec plinov, kot ce bi pokadil pol skatle cigaret.
Dragi nekadilci. Ostanite doma. Zunaj je res nevzdrzno.
17. Avgust 2007 ob 20:48
Andrej,
kakšen jajc si napisal. Pa sem se doslej navduševal nad vsemi tvojimi blogi.
****
Jasno, da je morala država poseči, če kadilci sami niso uvideli, da zasmrajajo zrak povsem nedolžnim . . .
17. Avgust 2007 ob 20:53
me prav zanima kje je olki pobral podatek da so talijanski gostinci
spet na zeleni veji,namreč iz prve roke vem kako večina njih benti
in koliko so na izgubi.
in košak res si zadel,verjetno so prav gostinci največje žrtve tega zakona,kot tudi prejšnega kebrovega.
me prav zanima če bo mogoče tretji minister za zdravstvo dal pobudo za kakšen konc-logor.
človek umre pred bolnišnico v celju,drugi v ljubljani,čakalna doba 4 ure tudi ko si naročen,to so pač postranske zadeve važno da se ne kadi
eni nekadilci ste pa še hujši kot partizani po 45.
ma bručan vas gleda
17. Avgust 2007 ob 21:11
siouxie, katera je ta resna raziskava? Ali lahko prosim link pošlješ?.
chef, že dostikrat te je razkačil, tole je pa vrhunec, ali ne?
17. Avgust 2007 ob 21:34
Kako si sploh drzneš, takole, iz druge države, non-stop kritizirat kaj vse se dogaja v Sloveniji! Če te vse tako zelo moti, ne beži, ampak pridi nazaj pa se poskusi spopasti s tem. Pridi nazaj, pa v politiko, pa tam kritiziraj pa popravi to kar te tako moti! Saj itak si to kar je politika!
17. Avgust 2007 ob 22:26
Andrej, Nemčijo tako hvališ (tudi meni je všeč) ampak zdi se mi, da v resnici ne veš prav veliko o ureditvi kajenja v Nemčiji. Res je bila do pred kratkim skupaj z Avstrijo Raucherparadies, ampak stvari se z izjemno naglico spreminjajo.
V vsej Nemčiji velja popolna prepoved kajenja v vseh javnih poslopjih. Ureditev kajenja je pa v pristojnosti dežel:
- kajenje je že prepovedano v vseh gostinskih lokalih in diskotekah v baden-wuerttembergu in na spodnjem Saškem - izjema so lokali, s popolnoma ločenim prostorom za kadilce
V vseh ostalih deželah bodo kadilski zakoni sprejeti do konca leta:
- na Bavarskem, v Severnem Porenju-Westfaliji, Šleziji bo popolna prepoved v vseh lokalih in diskotekah
- v Berlinu, Brandenburgu, Hamburgu, Porenju, Posarju, Saškem in Turingiji prav tako, v gostinskih lokalih bo možnost kajenja v posebnih, fizično ločenih prostorih za kadilce. V diskotekah bo veljala popolna prepoved kajenja.
- v Hessnu bo za razliko od zgornjih treh možno prostor za kadilce narediti tudi v diskotekah.
Glede na to, da je bilo doslej kajenje dovoljeno praktično vsepovsod, kar huda zaostritev, v ozadju se pa že slišijo debate o nadaljnjih korakih.
Andrej, kot že tolikokrat se mi zdi, da kar nekaj povprek udrihaš in navajaš neka dejstva, ne da bi se prej pozanimal, kako so stvari urejene.
17. Avgust 2007 ob 22:38
Hoćeš svobodo?Ja pol pa kar v križišće zapelji pri rdeči, da ne boš imel občutka, da te država omejuje.
17. Avgust 2007 ob 23:18
No, to s padcem prometa opažajo pravzaprav v vseh državah. In je dejstvo. Je pa razlika, če je popolna prepoved kajenja v državah oz. delih držav, kjer je možno kajenje na prostem celo leto. Tam pač promet ne pade. Je pa prav smešno sedaj idi v kakšno gostilno. Notranjost je čisto prazna, zunaj popolnoma zabasano. Kje so tisti nekadilci, ki so venomer govorili, koliko več bodo sedaj v gostilni? Da opozorim, da sem popolni nekadilec!, vendar ekonomsko gledano gostilniškega tržišča za nekadilce ni. Kar sem opozarjal že od nekdaj. In sam sem vedno za svobodno odločanje in za svobodo poslovnih odločitev.
Chef: v Franciji so pred uvedbo protikadilskega zakona naredili poskušnjo z več gostilnami, kjer se ni smelo kaditi. Vse so imele tako katastrofalen promet, da nobena ni preživela treh mesecev. Edina možna rešitev za vse je torej bila popolna prepoved kajenja vsepovsod. Kaj res misliš, če bi nekadilci tako radi hodili v gostilno, da ne bi že prej bilo samo nekadilskih gostiln? Trg se vedno prilagaja povpraševanju…
17. Avgust 2007 ob 23:32
@blitz: Take neumnosti govori, da je groza. Zdaj komaj čakam, da mu bodo v Nemčiji prepovedali kajenje, upam, da bo tudi takrat kakšen sestavek skropucal!
@verbatim: seveda ni nikogar V lokalih, če je pa poletje. Tudi pred famoznim 5. avgustom so bile gostilne poleti prazne.
Sicer pa itak ne vem, čemu na lepem taka skrb za naše krčmarje, ki so do zdaj izigravali prejšnji zakon in se enostavno posmehovali tako državi, kot tudi nekadilcem. Zdaj so jih seveda fasali nazaj, pa cvilijo. Pravzaprav je to škoda. Tudi jaz bi z veseljem videl, da bi imeli primerno ločene prostore, kjer bi tudi kadilci uživali svoje.
A kaj, ko sem na koncu vedno tudi jaz obesedel tam. Površine za nekadilce so bile majhne, odmaknjene od vsega dogajanja, poleg tega sem se pa še vedno prilagajal prijateljem kadilcem. In seveda smrdel kot prašič.
Sploh ne vem, kako je ob vsem zmrdovanju nad prešvicanimi pazduhami, ko se že vsak trikrat tušira, smrad po cigaretah nekaj povsem sprejemljivega. Meni se po cigaretah smrdeči ljudje kar precej gabijo, strpnost gor ali dol.
Gabijo se mi namreč tudi preznojeni, smrdeči dedci. A sem zato nestrpen?
Dajmo se še enkrat stepst!
Košak že drugič piše o tej temi, sicer smo pa te neumnosti že vsi pisali. In se vedno skregali kot kakšni mulci za frnikole.
17. Avgust 2007 ob 23:36
Skrajni čas je bil, da je bil ta zakon sprejet, saj očitno se na samoregulacijo ljudi ni bilo za zanašat. Kadilci so bili zmeraj bolj predrzni in vedno bolj veselo so puhali svoj dim vsem v nos. Tudi kemikalij se ne sme odlagati kjerkoli se komu zljubi in prav je, da so glede tega predpisi. Koneckoncev gre za javne prostore druženja, ki naj jih uživajo vsi enako, ne na račun zdravja nekadilcev (da smradu še omenjamo ne).
Narobe je tudi zapisano, da pri nas ni mogoče imeti lokala odprtega dalj časa (treba je samo narediti prijavo in soglasje sosedov, kot drugje, pa je), nekatere stvari so v bistvu spet prav predrzno neurejene (ali na Metelkovi kdo davke plačuje, ko pir proda?).
O ekonomskih učinkih in izpadu prometa pa je tudi bosa, saj praksa povsod po svetu (Italija, Irska…) kaže predvsem obratno: da gre lokalom celo bolje.
Tako da, jaz ne bi preveč dramatiziral…
17. Avgust 2007 ob 23:38
@chef: mislim, da tudi v Nemčiji že velja prepoved kajenja v lokalih.
18. Avgust 2007 ob 00:41
Kakorkoli že - posle jebanja nema kajanja. Prihranite debatno kondicijo za zakone, ki so v osnutkih in tistih, ki jih slovenski birokrati -takole pod tepihom -servirajo v poslanske klopi po hitrem postopku in jih prenažrti strankarskih podjebavanj poslanci sprejmejo - rulja naj se pa jebe in krega med sabo.
18. Avgust 2007 ob 01:38
nisem vedel, da v lokale hodijo samo kadilci, da zjutraj pijejo kavo samo kadilci, da po službi pridejo na pivo samo kadilci, da za “štimung” gostilne potrebno imeti cigaret … gostinci so pa res žrtve … zaradi tega zakona bodo propadli vsi lokali, restavracije … kadilci pa bodo samo doma … verjetno k prijateljem pri katerih se ne kadi v stanovanju ne hodiš … ostaneš doma … v tem čudu od mesta Berlinu, mestu ki ga očitno ne vodijo politiki in država.
18. Avgust 2007 ob 07:13
18. Avgust 2007 ob 08:52
@Diego: stvar je v tem, da smo nekadilci dolgočasneži!
18. Avgust 2007 ob 08:55
Se ne strinjam s tem zakonom. Nikakor se mi ne zdi normalno, da bodo gostinski potrebovali pregrešno drage “vesoljske” komore za kadilce.
Vsak nekadilec ima pravico do čistega zraka, da mu ga nekdo ne zasmraja s cigareti, AMPAK stvar bi se po normalni poti rešila tako, da bi se zakonsko strogo uredilo(ne pa medlo kot je bilo do zdaj), da mora biti predel za kadilce z zidom in vrati ločen od ostalega dela gostilne, ter da mora biti v sobi za kadilce poskrbljeno za odvajanje smrada od cigaret s kakšnim prezračevalnim sistemom. V kolikor si gostinci tega ne bi mogli privoščit, bi jim pač preostalo, da si SAMI izberejo ali bo njihov lokal za kadilce ali nekadilce, ne pa za oboje hkrati.
To bi bil normalen zakon, ki ne bi kratil svobode kadilcev in gostincev. Z novim zakonom diskriminacijo samo prenašamo s pleč nekadilcev na pleča kadilcev.
18. Avgust 2007 ob 10:05
Ni panike, Košak. Nekadilci KOMAJ ČAKAMO, da vas bomo lahko nasledili kot stalno kliantelo. Sedaj pa bodite doma vi kot smo morali biti mi, ko ste vi smradili po lokalih. Wala! Gremo po krčmah dihat spodoben zrak.
18. Avgust 2007 ob 11:14
Sem kadilka, križajte me! Predlagam dopolnitev zakona z novelo o dovoljenem sezonskem lovu na kadilce, odstrel vsakega se plača seveda, tako bodo strasti nekadilcev končno dobile zadostitev s pravimi! dejanji. Najboljše, da kar začnete zbirati orodja in pripomočke za markacijo ljudi, ki bodo vstopili v kadilnice (glej ga zlomka, zdaj vem zakaj so transparentne), seveda ko bodo te postavljene. Sicer pa komaj čakam, da se kdo spomni še kaj povedati, o predlogu, ki danes leži v predalu in govori o 0,0 promila alkohola v krvi voznikov. Brez panike ljubi nekadilci, najbrž imamo opraviti z bolj pijanim trenutnim vladajočim kadrom, ki ne bo pljuvlal v lastno skedo.
18. Avgust 2007 ob 11:29
Košak res nimaš treh čistih in prosim kar ostani tam v Berlinu in zasmrajaj Berlinčane dokler ti bodo to še pustili. Potem te bo njihov zakon krensil po ustih. Daj vloži denar namesto v čike v igralce, da jih boš lahko plačal in se ne hvalil s tem kako ti vsi zastonj snemajo. Kako si ti navajen, da vse dobiš đabe. Udrihaš čez oblast, a si na listi ministrstva za kulturo, ki ti plačuje prispevke za socialo. Beda od človeka, ni kaj.
18. Avgust 2007 ob 12:33
Kot del kolektiva K4 lahko recem samo to, da je s tem zakonom nastal cel fuckup.
Lastnik lokala mora od sedaj naprej igrati policaja, to je dejstvo! Skozi opozarjanja “prestopnikom”, grdimi pogledi…ce je potrebno tudi z minimalno silo ali klicem na policijo. Nikoli v medijih skozi vprasanja zdravstvenemu ministru ali vladajocim ni bilo postavljeno vprasanje, kako bo lastnik igral policaja in bil odgovoren za vsakogar, ki bo prizgal cigareto v primeru KONCERTA, kjer je na kupu zbranih 500 ali vec ljudi. Govorim o primeru strnjene mnozice, kjer varnostna sluzba lokala/dvorane/prizorisca niti ne more do “prestopnika” sredi mnozice, ki si je drznil prizgati cigareto. Nikoli se v medijih ni govorilo o nocnih klubih, nikoli!!! Vedno samo o trendi lokalih in restavracijah, kjer je moznost resevanja problema (beri: upostevanja zakona) neprimerljivo lazja od nocnega kluba.
Zakon je spisan totalno enoplastno, ne zavedajoc se da se ljudje v nocni klub predvsem pridejo neobremenjeno zabavat, kar je popolnoma druga storija od kosila v restavraciji. Pijaca in cigareta ob nocnem druzenju/plesu/… sta del kulture tako na Metelkovi, kot v K4, Orto Baru in drugje… je bil delez ljudi s tako navado way over 60%. In te ljudi bo treba sedaj nadzorovati, jih opozarjati ter jim dejansko uniciti stil prezivljanja prostega casa.
Lahki bi nabijal v nedogled o stroskih resevanja problema (v nasem primeru cca 8000 €+), o upadu obiskovalcev, o krsenju ustavnih pravic, o smradu (svica) v klubih brez tobaka in o tem, da se slej ko prej selim v bolj svobodno drzavo, ker vse skupaj v tej drzavici ratuje 2mac.
18. Avgust 2007 ob 12:57
Če je stalna (seveda kadilska) klientela tako pomembna gostincem, zakaj potem ne postavijo kadilnic?
18. Avgust 2007 ob 13:13
Se en Košakov zapis pač, kjer baja v tri krasne, kot v vseh doslej.
Naj privleče na dan podatke in raziskave, ne pa da operira z nekimi rekla-kazala domnevami. Itak pa bi se moral najprej odjavit z ministrstva, ki mu plačuje vse prispevke, preden serje po državi.
Tako ali tako pa smo v demokraciji, česar mnogi infantilni kulturniki pri nas nočejo in nočejo razumet: kadilci, organizirajte referendum o spremembi zakona. Drugače pa utihnite in se prilagodite, kajti večina je PROTI nezaželenemu zakajanju.
18. Avgust 2007 ob 13:42
Kadilci, zamenjajte kulturo, če se vašemu druženju na Mtelkovi, K4 tako reče. V državah, kjer že imajo ta zakon vam na misel ne bi prišlo, da bi enega prižgal. Ali pač?
18. Avgust 2007 ob 14:13
Kaj pa ce bi se lahko lastniki lokalov SVOBODNO odlocili koga zelijo imeti za goste, kadilce ali nekadilce?
Enostaven napis pred vhodom - v tem lokalu se kadi / v tem lokalu se ne kadi.
@ edomajka: del kulture, ne kultura sama - beri kakor pise!
18. Avgust 2007 ob 15:14
Košak, kar si napisal popolnoma drži… Sicer marsikdo misli, da je ta tema že preživeta, vendar se bo to zgodilo zgolj če bomo utihnili… Seveda ˝pridni˝ ljudje prebirajo ˝statistike˝ državnih uradov, ki govorijo o tem, da se obisk gostinstva v tujini ob uvedbi zakona ni zmanjšal, temu verjamejo. Vendar, da bi si stanje dejansko ogledali, je pa že izven njihovih zmožnosti oz. smisla.
Mi, ki smo v ˝tem˝ poslu, predvsem v ˝klubsko˝, ˝diskotečno˝ usmerjenem pogledu, kot je tudi Mig ( Miha?
), poznamo resnico, ki je dokaj drugačna od ˝javnih˝ informacij. Po naših informacijah je na Irskem propadlo 16% manjših gostinskih, predvsem alternativnih krogov, medtem, ko so velike diskoteke v Italiji zmanjšale število zaposlenih na ta račun tudi do 43%.
Seveda teh številk ne bomo zasledili drugje, kot če se bomo pogovarjali z lastniki diskotek kot so Cocorico, Pascha, Prince ipd… Sicer s nekateri rešujejo na eleganten način (redarji gledajo v stran, kjer so ˝kupili˝ informacije o tem kako blizu so inšpektorji…), tako da smo tudi letos lahko v vseh znanih in večjih diskotekah v Evropi lahko kadili, sicer smo cigarete rahlo skrivali, vendar so nas redarji opozarjali zgolj z nasmeškom…
Tudi pri nas se opaža podobno, vendar se sezona ˝nočnega˝ življenja sploh še ni pričela… Do sedaj smo hodili na ˝open air˝ in seveda v tujino, ampak bomo videli kaj bo recimo oktobra…
Chef, ne ni res, da ljudje sedijo na terasah, ker je poletje, saj pri nas na Gorenjskem ni ravno mediteranska klima in je ponoči preklemansko mraz. Če bi bil toliko zainteresiran za svoj prav, kot se ˝repenčiš˝, bi preveril celotno situacijo… Ljudje sedijo zunaj, kljub vsem mrazu, a lokali so prazni. In seveda, če si še bolj znatiželjen (kot smo nekateri), se sprehodiš od mize do mize in vprašaš ali so zunaj ker jim paše ali zaradi kajenja, so kadilci v 80% povedali, da zaradi kajenja, prijatelji nekadilci pa so seveda sedeli zraven… To anketo imamo, vendar je seveda neverodostojna, ker ni podprla Tvoja Velecenjena država in njeni umotvori…
Za kaj tu sploh gre oz. na koga se ozirati je popolnoma jasno… Blitz in Chef, lahko povesta kolikokrat sta v zadnjem mesecu obiskala nočni klub ali diskoteko? Mislim, da odgovor že poznam, pa vseeno…
Zelo fino se mi zdi, da slovenija (namerno z malo) rine v ˝absolutno˝ turistično državo, iz katere bo nastala Florida (brez Miamija, seveda, kdor je tam bil, ve o čem govorim), zadnje sprehajališče evropejcev ipd., tri dni pred smrtjo. Brez ponudbe gostinstva v obliki lokalov in nočnega življenja brez klubov, bomo nastali ravno to. Anglokoščena obala, z minimalno prisotnostjo morja…
Ne vem kaj vam ni jasno, da nihče od nas ne zahteva, da bi se kadilo povsod, temveč, da pustijo nam, ki se ukvarjamo z zabavo (kar je, mimogrede, eden najbolj pomembnih dejavnikov za človeško psiho) izbiro, kaj naj počnemo s svojim poslom, oz. koliko naj omejujemo svojo zabavo.
Obratovalni in delovni čas je tudi pogojen, kot je omenil Košak… Seveda laiki o tem ne veste nič, vendar zopet, če bi se s tem ukvarjali, in imeli kolikor toliko dobrega odvetnika, bi dobili obvestilo o Novi vladni uredbi o načinu uporabe zvočnih naprav. Da nastal je nov dodatek ali točneje Uredba na obstoječi zakon Ur. list št. 118/2005, ki je že skoraj pravi mali eksorcizem za prireditelje javnih zabav…
Ampak kot pravim, le čevlje sodi naj kopitar, če pa se že počutite poklicane za razpravljanje o temah, o katerih veste bore malo, potem imejte malce bolj odprto glavo za tisto, kar želijo ljudje. Malce kritičnega pogleda na to, kako nas (vas očitno ne) iz dneva v dan omejuje v različnih pogledih, na drugi strani pa vas velike korporacije zastrupljajo z masovno pridelano hrano, ki je po možnosti genetsko spremenjenim, kemično obdelanimi sokovi in vodo, da o raznih kokakolah in podobnih strupih sploh ne govorim.
V kolikor pa mislite, da je država dobra do vas, pa se vprašajte, kaj država uvaja na področju odpravljanja stresa, preobremenjenosti, skrbi za bolne in starejše pa boste videli, v katerem grmu tiči…človek…
Lp
Denis
18. Avgust 2007 ob 15:43
Bravo Denis
Ne vem zakaj te nekadilci niso odprli svojih restavracij ali klubov? Ne, pri nas je v navadi, da se vse prepove, brez da bi se razmislilo o stranskih efektih. Sicer pa boste videli konec leta, koliko lokalov se bo zaprlo. Skratka Slovenija bo se bolj dolgocasna…
18. Avgust 2007 ob 17:14
Človek, dvomim, da veš. Nekaj sklepaš, tako kot Andrej, čeprav očitno mojega bloga sploh ne bereš. Torej, kakšnih 10% mojih obiskov klubov in koncertov objavim na blogu. Pa si izračunaj.
mig, mislim, da boste s kadilci že nekako na konec prišli. Se pa strinjam, da bi morala država bolj natančno predpisati, kako ravnati v takšnih primerih. Zanimivo se mi zdi vprašanje, kaj boste naredili, ko bo muzičar med koncertov čik prižgal?
Kot še pred kratkim dokaj pogost obiskovalec K4 pa moram reči, da imate en drug problem - med koncerti je običajno tako vroče, da že pred vhodom v “dvorano” zašvicam ko prase. Rekordne vročine se spomnim nekaj let nazaj med koncertom Kreator in Destruction. Še dobro, da mi sploh niso všeč - me je kolega zvlekel, haha.
18. Avgust 2007 ob 17:15
brand new klima od junija07
vabljen!
18. Avgust 2007 ob 17:21
yes!!! ali imate kaj dobrih koncertov v kratkem? Bom pulover oblekel.
18. Avgust 2007 ob 17:26
Oprosti za del kulture, Mig. Sedaj, ko imate kulturno klimo, pa med del kulture spravite še dejstvo, da ne boste mogli kaditi. Boli, a ne?
18. Avgust 2007 ob 17:55
denis … sem prav razumel, da pri svoji dejavnosti gledaš najprej na zdravje, da ne strežete kemično obdelanih sokov, vod, coca cole, ter ostalega žganja. Zavzemaš se za zdrav način, pa podpiraš kajenje v zaprtih prostorih …
Kot je bilo že napisano, če bi se prejšnji zakon o ločenih prostorih za kadilce izvajal kot je potrebno ..vprašanje ali bi bil ta novi potreben. Vendar pa so bili tudi takrat gostinci žrtve, ki so navajeni samo služiti in bore malo vlagati. Višek vložka je bil sprintan listek v plastičnem okvirju, soba za nekadilce, v kateri pa so itak vsi kadili. In ponovno se gre za zaslužek in ne za zdravje, zabavo …. izgovori.
Kajenje me ni nikoli motilo in vedno sem vedel, da če grem ven, je cigaretni dim… tu ni bilo presenečenj …. vendar pa me moti način kot to predstavi Košak … da bo brez cigaretov propadel svet in celotno nočno dogajanje, da so kadilci pomembnejši …
Se strinjam, da je odprto vprašanje kaznovanja, da ne bo mogel lastnik lokala klicati 113 in reči: V mojem lokalu pa v gruči dva kadita cigarete. Prosim ukrepajte.
Stvar nas spet pripelje do kulture, etike, spoštovanja določenih norm, pravil …
Mogoče se bo moralo povečati število rediteljev, ki bodo skrbeli tudi za to … ampak to je spet strošek za gostince.
18. Avgust 2007 ob 19:26
Novi protikadilski zakon name vpliva izredno pozitivno. Vesela sem, da državo blazno skrbi za moje zdravje. Prej sem pokadila do ene škatlice cigaret dnevno, nikoli več, prej manj, razen če sem šla popivat. Odkar poslušam samo o prepovedi, prepovedi in prepovedi, sem ugotovila, da že skoraj ves mesec skadim najmanj škatlico in pol. Fino!
Zakon je neumen za neumne ljudi, poleg vsega se strinjam, da je protiustaven. Res je, kar je omenjal Crnkovič v eni oddaji, da so prejšnji zakon, ki je bil dober, skvarili slovenski mali pajzli, kjer se ni dalo omogočit dostojnega ločenega prostora za nekadilce. In teh je v Sloveniji največ. Neumnost, da se lokal ne more odločit sam, kakšen tip bara bo odprl. Obstaja pa še ena resnica, ki jo je izpostavil chef:
“Tudi jaz bi z veseljem videl, da bi imeli primerno ločene prostore, kjer bi tudi kadilci uživali svoje.
A kaj, ko sem na koncu vedno tudi jaz obesedel tam. Površine za nekadilce so bile majhne, odmaknjene od vsega dogajanja, poleg tega sem se pa še vedno prilagajal prijateljem kadilcem. In seveda smrdel kot prašič.”
Nekadilci se pač niso nikoli hoteli strpat v svoj nekadilski prostor, ker so se silno radi družili s kadilci, ki se pač niso hoteli njim prilagodit. So se pa z veseljem prilagodili nekadilci in delali gužvo v kadilskih prostorih. Enako je bilo po službah. Čeprav je bila sporazumno določena majhna sobica izključno za možnost kajenja, so se vanjo s kavami natrpali še vsi nekadilci. Izjava moje kolegice: “S kadilci je ful bolj zanimivo klepetat … Ne vem, zakaj, ampak tako je!” Za njihovo labilno držo do športa in zdravja smo kakopak krivi osmrajevalci prostora, ker smo jih silili s svojo simpatičnostjo, da se družijo z nami v zakajenih prostorih. In zato so zdaj vsi navdušeni, ker bomo kadilci zaradi njihove togote prisiljeni pit kavo brez cigareta. Nekadilci bodo srečni, da kadilci z njimi srebajo kafetek, ker nimajo izbire, da bi se jih otresli. Kako patetično!
18. Avgust 2007 ob 19:38
Kadilski zakon dejansko posega v pravice v tistem delu, kjer ne dovoljuje gostincem preprosto izobesiti na svoje lokalen napisa “mi dovoljujemo kajenje” ali imeti “samo za kadilce” bare.
Bi pa opozoril pred idealiziranjem Nemcev, ker sem pač dolgo živel z njimi in jih poznam. 1. Vse, česar jim doma ne pustijo hinavsko potem odnesejo s sabo na Mallorco, tja nihče več noče na dopust in 2. poglej si njihove odpiralne čase trgovin, so zelo fašistični glede tega…
18. Avgust 2007 ob 20:06
@Blitz… hehe, si me kar umestil v 4ko? Nisem od tam, sem pa reden obiskovalec… Se pa pravilno sprašuješ tudi o nastopajočih.. Recimo da najameš DJa,ga plačaš 5mio bivših, pa se odloči da bo prižgal cigaret… Seveda mu tega ne pustiš… Kaj se bo zgodilo? Zapustil bo prizorišče (denar je seveda že dobil), ker ga naše SLO zdrahe ne zanimajo. Seveda se lahko zaščitiš s tem, da vtisneš v pogodbo tudi akt o ne kajenju, ampak kolikor sem se pogovarjal z nekaterimi (pač večjimi imeni, ki so bolj artisti), bodo pa zaradi tega dvignili ceno ali pa se nastopom raje odpovedali. In že tako smo zaradi majhnosti primorani gledati na samo uspešnost nekega dogodka, če nam cene zaradi tega dvignejo, pa bo samo še huje… Sama scena in samo dogajanje pa umira…
@Diego… ne, ne podpiram ˝zdravega˝ načina zabave, podpiram zabavo samo. Podprl bi vse kar paše zraven, pa je prepovedano. Kot je bilo v času Petronija…No ja, kolikor mi je znano takšne zabave še vedno obstajajo, vendar zaenkrat še nisem doživel, verjetno takrat ne bom več pisal bloga
Tisto primerjanje sem dal zgolj zaradi tega, ker marsikdo dejansko misli in verjame, da država kot aparat počne stvari v dobro človeka… A vsak, ki ima dovolj odprte oči, ve da temu ni tako, sploh če gleda dovolj globalno…
18. Avgust 2007 ob 21:02
človek, to bo nesporazum - migu sem pisal o K4.
Mislim, da zadeve niso tako problematične, še najmanj pa z DJi. Bodo že zdržali brez. Ampak kakšnim rokerjem se bo pa morda zdelo, da scenski nastop brez čika v strunah ni tapravi. No, če pogledaš malo po homepagih bandov, boš pa videl, da vsi še vedno na Škotskem, Irskem in Italiji koncertirajo, čeprav ne smejo prižgat. Kmalu še v Nemčiji ne bodo mogli - zaradi čikov res ne bodo odpovedovali koncertov, saj je to njihova služba, ki je prekleto trd kruh.
No ja, če bo pa DJ zaradi tega koncert odpovedal, ga pa tudi vreden ni, če mu čik več od glasbe pomeni.
19. Avgust 2007 ob 03:37
kadilke naj raje pušijo kak k* namesto cigaret, kadilci pa lahko mirno ostanejo doma - meni se ne zdijo ‘bolj zanimivi’ sogovorniki…
19. Avgust 2007 ob 12:27
@blitz… huh, dejansko ne vem kaj bi ti tukaj rekel… če mu čik več od glasbe pomeni? Se pravi ti glasbe ne šteješ pod umetnost? Ali pa žal še nisi imel opravka z umetniki? Ne govorim o nekih pop izvajalcih, kot vidim, da hodi tebi po glavi, temveč o ˝čudakih˝, tistih, katerim je svet okoli njih bore malo važen, tistih, ki žive za ustvarjanje in ne za denar. Tistih, ki ohranjajo človeštvo (upam, da veš katere strukture so to…). Dali je na svojo hišo (danes muzej), nalimal pasji drek, ti pa sedaj govoriš o tem, da če nekdo prižge cigaret, ni vreden omembe? Verjetno mu ne pomeni več cigaret kot glasba, temveč mu kvečjemu zakon ne pomeni nič, ali pa slovenija…. Mu lahko zamerim? Niti pod razno. Vendar to pomeni, da bomo imeli samo tvoje ˝profsionalce˝, glasbenike, ki ˝zdravo˝ živjio… Ali razumeš že samo bizarnost te kontradikcije? Umetnost se ne definira, saj ni podvžena psihološkim profilom, prav tako kot geniji niso. Ampak najprej moraš ljubiti umetnost, potem jo poskušati razumeti, da bi jo na koncu lahko cenil… Tem ljudem mora biti dovoljeno vse, če želimo ˝rezultate˝, ki jih ustvarjajo. Vsako omejevanje ustvarjalca je omejevanje njegovega duha, njegove svobodne volje iz katere nastajajo konstrukti, ki niso ponovljivi. Pa pustimo tukaj samo DJe in glasbene skupine, tudi v teatru in v filmu, bo enak problem…
19. Avgust 2007 ob 17:23
ah, človek, kadar ne veš, kaj bi rekel, je bolje, da ne rečeš nič. Jaz se besedi umetnost izogibam, ker človek hitro zapade v nesmiselne razprave kaj je umetnost in kaj ni. Raje uporabljam izraz hrana za dušo.
Mislim, da si našel napačnega za pridigo o pop izvajalcih, ker z izjemo največjih svetovnih rock zvezd, ki si jih včasih ogledam, pretežno obiskujem luknje ala K4 in nemalokrat sem se peljal 300 ali 400 km daleč v klube gledati koncerte pred 50 gledalci. Ali si kdaj slišal za Orpheum, pa Rockhouse, pa Kommo pa Planet music, pa Garage Deluxe, pa Backstage, pa Spectrum. Vse to so klubi za največ nekaj sto gledalcev. Zato prosim, da nehaš z nadutimi pridigami, ker si preprosto preveč zelen, da bi meni pamet solil.
Pa brati se tudi nauči - pravim samo, da tistemu, ki bo odpovedal koncert, če ne sme čika prižgat, torej čik pomembnejši od njegove glasbe. Še nikoli ni name noben glasbenik naredil vtisa, ker je čik med koncertom prižgal.
19. Avgust 2007 ob 18:00
Oh no, da bi se spuščal na nek raven žaljenja, se mi niti pod razno ne zdi primerno. Sam se ti opravičujem, če si v mojem tekstu zasledil ˝naduto pridigo˝. Med samim pisanjem nisem imel tega v mislih, temveč me je malce pogrela sploh tvoja zadnja misel.
Rekel si — No ja, če bo pa DJ zaradi tega koncert odpovedal, ga pa tudi vreden ni, če mu čik več od glasbe pomeni.— ko si to napisal sem razumel drugače..
Mogoče me vse skupaj tudi pogreje, ker sem sam tudi med nastopajočimi in si ne znam predstavljati, kako bi bilo, če mi kdo rekel, da kaditi pa ne smem… Naredil bi verjetno točno to kar sem ti rekel…
Nisem siguren, vendar se mi zdi, da je očitno razlika med ˝koncertom˝ in ˝nastopom˝ v elektroniki. Koncernti izvajalci so redko na odru dve uri skupaj, kaj šele da bi bili, kot smo mi včasih, tudi do 10 ur… Sicer to ni pogosto, zelo pogosto je pa vsaj 4 ure…
V svojem 16 letnem ˝delovanju˝ sem seveda videl različne klube kot si očitno ti (DNA, Echoes, Fridge, Prince, The End, Turnmillls…) in vozil ali letel sem marsikam, da sem dobil željeno. Vendar v tem ne vidim nikakršne poante oz. povezave s kajenjem na odru… O tem, kaj je umetnost in kdo je zelen, roza ali oranžen, pa dejansko ni potrebno izgubljati besed, saj se vedno lahko najde še nekdo, za katerega bova fluorescentna, ali pa ti misliš drugače?
Moja poanta je bila, so nastopajoči velikokrat muhasti in da jim je bolje ustreči v njihovih željah, če želiš dobiti kar največ za tisti večer. Samo od njihove dobre volje in njihovega ˝dobrega˝ počutja je odvisno to, ali bomo imeli nastope v stilu Rollingov v Beogradu ali visečega tiča Mansonovega nastopa, ki v svoj koncert ni vložil niti toliko kot vloži v to, da zjutraj vstane iz postelje. Vem, ker sem ga videl večkrat… A oni se ne obremenjujejo s tem, kaj in kako bo pri nas, saj smo tako majhen trg, da smo lahko hvaležni, da jih dobimo. Vprašaj Rončela koliko časa je lovil (mislim, da Bueno Visto ali pa je bil nekdo drug… sem že malce pozabil…), da so privolili v nastop v SLO. Kolikor mi je znano celih 18 let….
In o tem sem govoril, če bi podrobno prebral, kaj sem govoril. Tudi sam sem ter tja organiziram kako zabavo in tudi sam poznam ˝dolgoletne˝ poizkuse bookinga za naš trg… In prepoved kajenja na odru ni ravno mlin na naš veter…
Mi je vseeno ali se strinjaš in ali razumeš, jaz sem povedal kar mislim in vztrajam pri tem, da so slovenski politiki nesposobni, da so mile jere, ki pokleknejo pred vsako željo EU in da so pravi predstavniki svojega naroda, saj mu le ti slede… A kdor razmišlja ve, da obstaja veliko možnosti in boljše rešitve, ki bi bile primerne za vse.
LP
d.
19. Avgust 2007 ob 18:33
Torej po tvoje poklekamo pred zahtevami EU, v katero smo si tako želeli in željo podprli z enim največjih odstotkov podpore v vsej Evropi.
Ni ti pa problem poklekniti pred muhami glasbenikov, samo da pridejo.
20. Avgust 2007 ob 11:06
No, no, no, no …. Mislim, da te en mesec v Berlinu ne naredi strokovnjaka za nemško področje in zakonodajo. Protikadilski zakon prihaja tudi v Nemčijo in se že uvaja! Sicer pa ga Nemci gotovo ne bodo sprejeli tako kot Slovenci, ki udrihajo po njem in iščejo slabosti, ampak ga bodo bolj ali manj spoštovali. Če bi malo bolj poznal nemško politiko in zakonodajo, bi takoj vzel nazaj svoje besede. Ampak še vedno drži, da država so ljudje in tega noben zakon ne more spremeniti.
20. Avgust 2007 ob 14:09
človek, simona rebolj…aleluja!! ko se prvič poleti ne bom mogel usesti na z nekadilci prenatrpano teraso v kakem kafiču, bom nekomu od teh ugasnu svoj čik na čelu!
20. Avgust 2007 ob 14:44
Mogoče bi bila rešitev ustavnosti zakonska prepoved prodaje cigaret… pa se nebi mogel noben več pritoževat da je diskriminiran. Tudi snusa in trave se ne sme prodajati… pa kaj. Bi videl potem kadilce, ki bi prišli z dežja pod kap.
20. Avgust 2007 ob 18:40
Prejšni vikend smo šli s kolegi v Izolo v Ambasado. Prvi parti pod novim zakonom. Plesišče nabasano, prižgal cigareto pa redko kdo. Kolega je namesto 2-3 škatlic, kolikor jih je pokadil običajno skadil eno. Bil je več kot zadovoljen s novim zakonom.
20. Avgust 2007 ob 23:17
@ simonarebolj.
Samo svoje izkušnje z delitvijo prostora za kadilce in nekadilce bom napisal. Kot repliko na tvoje “izvajanje”.
Pred mnogimi, mnogimi leti, sem se vozil z vlakom v službo. Tam je bilo že takrat, v 60tih razdeljeno na oddelke za kadice in nekadilce. Zaradi izjemne koncentracije ljudi in slabega prezračevanja. Vlaki so bili tedaj nabito polni. V kadilskem oddelku so se usidrali stari usmrajeni dedci, ostali zmerni kadilci pa niso zdržali. So šli raje v oddelek za nekadilce in potem samo enega “povlečt”, na hodnik ali k kadilcem. Dokler ni bilo gužve, v redu! Na zadnjih postajah so pa morali tudi nekadilci v “kadilnico”, ker drugje prostora ni bilo. Niti za stat, kaj šele za sedet. Takrat je bilo veliko negodovanja, brez protikadilskega zakona.
Toliko o delitvi prostora!
Nisem kadilec, vendar me kajenje drugih ne moti. Dokler je v mejah normale! (Saj res, kaj je to normalno? Saj mi včasih bolj obrača želodec kakšna “potujoča drogerija”, od katere se širijo plemeniti vonji francoskih parfumov.) Če pa mi bo nekdo v natrpanem prostoru pihal dim v nos, bom nekaj ukrenil! V skrajnem slučaju tudi “po buči”.
21. Avgust 2007 ob 11:47
Joj, koliko novih Košakovih neumnosti na kupu. Da v Nemčiji ni tako natančnih predpisov o obratovalnem času lokalov kot v Sloveniji in podobne stvari? In človek za tole budalaštenje prejema celo honorar. ROFL!
Res se čudim, da tako “uspešen” režiser tako malo ve o svetu.
21. Avgust 2007 ob 11:51
Pa še nekaj: če kdo izjavi, da je protikadilski zakon protiustavno poseganje v gospodarsko pobudo, ga mirne duše razglasim za jelinčečevskega idiota.
21. Avgust 2007 ob 12:28
Ma dragi Ervinator
Tebi pa res ni čisto nič jasno in verjetno nisi pogledal ven iz slovenske deželice. Tu v Berlinu so ljudje pač svobodni in predvsem demokratični in nikjer nisem videl posiljevanja kot je ta slovenski protikadilski zakon in gonja. In zraven še drakonske kazni, tudi do 30.000 evrov, pa saj so zmešani. Očitno se v Sloveniji bolj splača povoziti človeka na cesti, kot pa prižgati cigaret. Res ta dežela gre v smer, ki je milo rečeno nerazumna za vsakega razmišlujočega posameznika, v to množico pa očitno ti ne spadaš, žal…
21. Avgust 2007 ob 13:37
andrej
kadilec ni razmišljujoči posameznik kar se tiče kadilskega zakona, ampak je (žal) preprost odvisnež, ki bo zagrabil za še tako kilavo slamico, da bi se izvlekel iz vode (v katero se je sam pognal).
lastniki barov naj bi bili žrtve? hm, nisem jih imel za ogroženo skupino niti za skupek ljudi, ki bi imeli kakšno humanitarno funkcijo. brez skrbi, se bodo že znašli.
eno vprašanje za hec… zakaj si kadilci (tudi če ste sami) v avtu odprete okno, ko kadite? pa ne da prihaja iz cigarete slab zrak?
21. Avgust 2007 ob 17:55
@Košak: Saj bodo kmalu tudi v svobodnem in demokratičnem Berlinu prepovedali kajenje. Kam boš šel pa potem? Na ta vprašanja nisi odgovoril.
Ampak važno, da si taka huda faca, ker si kadilec! Ja.
21. Avgust 2007 ob 23:19
@bin:
Popolnoma te razumem. In osebno menim, da na vlaku, kakor tudi na avtobusu in še drugih javnih prostorih (banke, pošta …) sploh ni treba dovolit kajenja. Še posebej je hecno, če je prostora za kadilce več ali je ta celo prehoden za vse (kot je v tem primeru vlak). Namreč razumem nekadilce. Tudi sama kot kadilka se sploh nisem marala tlačit v razne male prostorčke, kjer nisi videl palca pred seboj in komaj dihal.
Ampak kar se tega tiče, smo imeli zakon urejen že zdaj!!! Samo izvajal se ni, kot bi bilo treba. Prišel si v lokal, ki bi imel z lahkoto zazidan ločen prostor od kadilcev, pa je bil ločen zgolj tako, da so na enih mizah bili postavljeni pepelniki, na drugih pa ne. Cigareta je pač edino sporna v gostilnah, barih, klubih itd. Tja gredo ljudje tudi na cigaret. Prodajajo se pač. Tako kot alkohol. In ni razloga, da se v večjih lokalih ne bi zgolj zaostril zakon, kar se tiče ločenosti. Majhni pajzli pa bi morali imet pravico do odločitve. Čeprav je res, kar sem zapisala, da tudi tam, kjer je ločena soba bila narejena, sem takoj vedela, katera je za nekadilce. Ker je bila prazna. Po vzorcu, ki sem ga opisala. Ne razumem tudi štosa, da si neka firma ne sme rezervirat ene sobice, sporazumno, kjer kavičarijo kadilci. Na primer v gledališču. Se ne sme nikjer kadit. Ne sme!!! Četudi bi dali vsi nekadilci privoljenje za en zaprt prostor kadilcem, ker tudi njih ne bi nič motilo, če se v eni zaprti sobi kadi. To je pa zame teror!!!
Za vlak in podobne prostore se pa strinjam. To je prostor, kjer ne moreš izbirat, vsi ga pa moramo uporabljat!
21. Avgust 2007 ob 23:31
/Ampak kar se tega tiče, smo imeli zakon urejen že zdaj!!! Samo izvajal se ni, kot bi bilo treba./
Točno to pravim tudi sam, Simona!
Že stari Rimljani so vedeli, da se zakoni toliko manj izvajajo, kolikor strožji so. Kadar se tisti, ki bi moral po zakonu preprečiti ali kaznovati neko dejanje, zave, da njegova naloga ni smiselna ali pravična, bo že dobil pot, da se ji izogne. Razen redkih izjem, ki s slepo poslušnostjo ustvarjajo krivice. Verjetno bo tudi s tem zakonom tako. O vzrokih za pisanje takih zakonov pa piše Blitz na svojem blogu. Današnji sestavek!
21. Avgust 2007 ob 23:56
kosak, ostani v berlinu in se ne vracaj v slovenijo. slovenija te ne potrebuje.
v tem casu skusaj odgovoriti tudi na kaksen chef-ov in blitz-ev argument, ne pa da si tiho kot kaksen potuhnjen polh.
ko berem tvoje poste, mi zveni v glavi.
22. Avgust 2007 ob 09:25
Hm, ne vem, zakaj se Košak ne bi smel vračati v Slovenijo?
Ker rad pove kakšno čez našo domovino? Ker mu kot kadilcu ne gre v glavo nov zakon? Ker se ne počuti dovolj cenjenega tukaj?
Patriot ni samo človek, ki hvali svojo domovino, ampak tudi tisti, ki pove, kaj je narobe z njo. Pa četudi mu sam ne morem vedno pritrditi.
Premalo nas je (in tudi kulturno ni), da bi take ljudi, kot je Košak zavračali. Pa četudi ima vonj po nikotinu
:)
22. Avgust 2007 ob 10:01
Košak, tvoj način “razmišljanja” je otročji. Pišeš, kot da si prvič v življenju izven Slovenije več kot mesec ali dva. Vse, kar vidiš v Berlinu, opevaš kot dobro in pravilno, vse v Sloveniji kot slabo in napačno. Sploh nisi dojemljiv za argumente, ki ti jih podajamo nekateri, ki v Nemčiji in še kje drugje že precej dlje živimo. Zapičen si v pravljično dihotomijo, kot da je svet črno-bel.
22. Avgust 2007 ob 10:35
V Italiji na koncertih (v dvoranah) se ne kadi, dokler so še luči odprte. Potem si vsi veselo prižgejo, tudi nastopajoči. Redarji ne morejo (nočejo?) nič. Koliko bo sploh inšpekcije, tudi po delovnih prostorih? Pri nas v službi vsi kadijo dalje kot prej.
22. Avgust 2007 ob 11:41
Sem kadilka in mi je nov zakon zelo všeč! Vsi kadilci, ki se tukaj pritožujete, GROW UP, ne bit no tako otročji. Lepo (tudi za vsakega kadilca) je priti v nezakajen prostor in enako priti domov v nesmrdečih oblačilih. Pač prižgemo zunaj. Kaj se sploh pritožujete in resnično izgubljate čas z jamranjem in debatiranjem o tem zakonu, ki je ena redkih dobrih stvari te vlade. Izguba časa, očitno ga imate preveč, da se vam ljubi zdaj na veliko razpravljat o tem. Treba se bo malo prilagodit in ob kavici bolj prepustit zanimivi debati kot pa čiku. Košak, zgleduj se po Nemcih in nehaj jamrat! Aja, pa preberi si njihovo zakonodajo, da ne boš pisal tja v tri dni.
22. Avgust 2007 ob 13:40
Ha,ha Sem se vceraj pogovarjal z gostinci v Berlinu, vsak posameznik se lahko odloci ali bo imel kafic za kadilce ali ne. Berlinska policija pa je rekla, da niti slucajno ne misli kontrolirati bedarije kdo kje kadi v zasebnih lokalih. Za vse tiste pa ki me posiljate ven oziroma mi kar ne dovolite, da bi se eventualno vrnil pa samo to, sem slovenski drzavljan in svoboden, zato sam odlocam o tem, kam grem in kam se vrnem. Ocitno pa nekateri ze kazejo totalitaristicne teznje…zalostno
22. Avgust 2007 ob 17:21
Ha ha, pa kaj se toliko obremenjuješ? Če si zadovoljen, potem bodi vesel pa pusti Slovenijo, ki ti gre tako na živce, pri miru in uživaj. S čikom ali brez.
23. Avgust 2007 ob 07:34
Joj, andrej, in ti jim verjameš - takega zakona, da se gostinec sam odloči, ali bo njegov lokal kadilski ali nekadilski, ni nikjer, ker je totalna bedarija. Upam, da znaš nemško, tukaj imaš nekaj linkov, pa si poglej, kako bo v Berlinu. Pa še to, glavni zagovorniki rauchverbota so SPD in koalicija levih strank, da ne boš po svoji lepi navadi še po napačnih udrihal.
http://www.journalmed.de/newsview.php?id=15269
http://www.rauchfrei.de/rauchverbote-bundeslaender.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/Rauchverbot#Gastronomie
Upam, da boš napisanemu verjel bolj kot svojim kadislkim bratcem. Neverjetno, kako se striktno izogibaš trdnim in uradnim virom in goniš sliko, ki jo imaš v glavi.
Še najbolj neumne so pa trditve, da bi v Nemčiji nekdo rekel (denimo policija), da ne bo opravljala z zakonom določenih nalog. Ali si kdaj slišal za pravno državo? Nemčija to gotovo je. Da nisi ti slučajno šel v kakšen južnoameriški Berlino Nuovo.
Pa še to Andrej - s takšnim načinom pisanja in udrihanja vsepovprek si idealen primerek podložnega ljudstva. Ker z bedarijami vzameš kredibilnost še tistim temam, kjer imaš prav. Takšne, kot si ti, oblast naravnost ljubi.
23. Avgust 2007 ob 07:47
Res je, da v severni in vzhodni Nemčiji ne prepevajo po ulicah. Vendar Berlin ni cela Nemčija. Na Bavarskem in v Baden - Württembergu je pa celonočno prepevanje takorekoč zakon.
Zato pa v Berlinu in okolici ponoči pretepajo Indijce in črnce. Najbrž, da pri tem ni tiho.
23. Avgust 2007 ob 10:51
Ma ja, sem se pozanimal direktno pri gostincih in jih zaenkrat nihče ne sili v protikadilsko gonjo. Sicer pa je Berlin nekaj drugega kot ostala Nemčija. Glede nasilja; ga pa skorajda ni, vsaj v četrti kjer jaz živim ne. Zadnji teden je bil napad na tujce, toda bil je bolj izjema, kot pa pravilo. Res je Berlin nekaj čisto drugega kot ostala Nemčija in je vedno bil in očitno tudi bo. Hvala bogu.
23. Avgust 2007 ob 12:10
Andrej, torej mislis, da tisto kar pise na blitzovih linkih, ne drzi? Tam namrec pise lepo crno na belem za vsako dezelo posebej, tudi za Berlin. In ne pise to, kar ti govoris.
23. Avgust 2007 ob 12:11
Andrej,
ponavadi imaš kaj pametnega za povedat, ampak tole je pa res en neargumentiran, od zasvojenosti s tobakom zafilan kup dreka, IMHO. To, da vse, ki zakon, ki je končno postavil mejo posiljevalcem z dimom in dal prednost praci do zdravega zraka pred pravico do vlečenja, podpiramo, proglašaš za nerazmišljujoče, je pa pika na i, ki dokazuje, da si se v svoji (očitno le kvazi) inetektualnosti že krepko izgubil. IMHO, seveda.
BTW, kazni so res kretenske, a pri Slovencih druge opcije skoraj ni, kot da jih udariš resnično krepko po žepu, če želiš, da je kakšen efekt. Iz samega spoštovanja do soljudi še nobeden kadilec namreč ni nehal puhat ljudem v glavo. Kamorkoli sem namrč stopil in je, denimo, pristopil kadilec, me še NIKOLI ni vprašal, če lahko prižge. Nikoli. Razen, v mojem stanovanju.
23. Avgust 2007 ob 12:12
edit: typo - praci = pravici
Sori.
23. Avgust 2007 ob 12:20
inetektualnosti - intelektualnosti
namrč - namreč
23. Avgust 2007 ob 14:11
Košak, pa ti si fenomen. Kljub temu, da ti je Blitz polinkal zadeve, v katerih jasno piše, da se TUDI BERLINU obetajo precej stroge prepovedi kajenja, ti še vedno goniš svoje. Pa tudi sicer opažam, da nimaš odgovora na druge njegove argumente in argumente ostalih komentatorjev…V glavnem, tvoj post in tvoji odgovori so pod nivojem vsakršne resne razprave.
30. Avgust 2007 ob 12:12
Človek težko verjame, vendar ob branju teh komentarjev dobiš vtis (osebno vem, da je napačen), da so nekadilci precej zarukani ljudje. Ponavljam, da je to le vtis ob prebiranju komentarjev.